ظریف: تغییری در مسیر حمایت ایران از مقاومت با شهادت سردار سلیمانی رخ نمی‌دهد

وزیر امور خارجه گفت: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، بشار اسد، ریئیس‌ جمهور سوریه ظهر امروز در ابتدای دیدار با «محمدجواد ظریف»، مراتب تسلیت دولت و ملت سوریه به خاطر جان‌باختگان کرونا در ایران را اظهار کرد.  

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی‌بدیل این شهید در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.  

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس‌جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا گفت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.  

وی از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی و تصریح کرد: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته «گیر پترسون» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورت‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.  

ظریف صبح امروز در صدر یک هیات سیاسی با استقبال «فیصل مقداد»  قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق شد.  

کد خبر 419793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.