نصب شبکه شاد اجباری نیست/ ۳۰۰ فیلم در سامانه آموزش مجازی دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که دسترسی به گوشی های هوشمند ندارند می توانند یادگیری را از مبادی قبلی دنبال کنند، گفت: آموزش و پرورش هیچ اجباری برای دانش آموزان و خانواده های آنها برای نصب اپلیکیشن شاد روی گوشی های معمولی ندارد.

محمد اعتدادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه فضای اپلیکیشن شاد فضای کاملا امن و ایزوله است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های پیشرفته امکان پذیر است، آموزش و پرورش هیچ اجباری را برای دانش آموزان و خانواده های آنها برای نصب این اپلیکشن روی گوشی‌ها معمولی ندارد.

وی ‌با ‌بیان ‌اینکه نصب ‌"شاد" بر ‌روی ‌سیستم ‌کامپیوتر و ‌لب ‌تاب ‌هم ‌امکان ‌پذیر ‌است ‌و ‌نیازی ‌به ‌داشتن ‌گوشی ‌های ‌هوشمند ‌برای ‌نصب ‌این اپلیکشین نیست، افزود: در حال حاضر به مدیران مدارس و معلمان اعلام کردیم در صورت نداشتن گوشی می‌توانند از امکانات مدرسه برای نصب این اپلیکیشن استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش آموزانی که دسترسی به گوشی های هوشمند ندارند می توانند  استمرار یادگیری را از مبادی قبلی دنبال کنند، گفت: دانش آموزان می توانند از طریق برنامه صدا و سیما شبکه آموزش و چهار و ارتباطاتی که بین دانش آموز و معلم بوده، روش‌های مختلف یادگیری را پیگیری کنند و خانواده‌ها نگران نباشند و در این زمینه مشکلی پیش نمی‌آید.

وی در خصوص اینترنت و حجم بالای مصرف شبکه شاد برای خانواده‌هایی که چند دانش آموز دارند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش درصدد است تا برای اختصاص اینترنت در این زمینه تفاهم نامه‌ای را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبادله کند، مقدمات اینکار فراهم شده و به تصویب رسیده است.

اعتدادی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم‌نامه به دنبال این هستیم که اعتبارات مالی این مورد را جذب کنند و این قول را هم دادند که اینترنت مصرفی برای شبکه "شاد" دانش آموزان در هفته‌های آینده رایگان شود.

سامانه آموزش مجازی و افزایش یادگیری

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان می‌توانند از سامانه آموزش مجازی http://erp.isfedu.ir  برای افزایش یادگیری و کسب آموزش بهره ببرند، گفت: در این سامانه حدود ۳۰۰ فیلم آموزشی مربوط به همه دوره‌ها وجود دارد و برای اینترنت مصرفی دانش‌آموزان هم طی صحبتی که با مخابرات شده ۷۵ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی از معلمان توانمند برای همه پایه‌های تحصیلی در این سامانه بارگذاری شده است و دانش‌آموزانی که دسترسی به شبکه شاد ندارند، می‌توانند با ورد به اینترنت از طریق کامپیوتر، لب تاب، تبلت و گوشی وارد این سامانه شده و از آموزش‌های این فیلم‌ها بهرمند شوند.

اعتدادی با اشاره به اینکه اگر دانش آموزی به هیچ کدام از موارد گفته شده دسترسی نداشته باشد مکلف به خرید گوشی و تبلت برای ورود به این سامانه و اپلیکشن نیست، اظهار کرد: در مناطقی که دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند دانش آموزان می توانند از طریق برنامه شبکه آموزش و چهار سیما آموزش ها را را دنبال می کنند.

ارائه بسته های آموزشی در مناطق کم برخوردار

وی در مورد ارائه بسته های آموزشی برای دانش آموزان در مناطق کم برخودار، خاطرنشان کرد: در بعضی از روستاها که دسترسی به اینترنت نیست معلمین درسنامه‌هایی را به دانش آموزان ارائه می کنند و دو روز بعد از آنها تحویل می گیرند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه این روند در مدارس کم جمعیت و روستاها اجرا می شود، گفت: معمولا راهبران آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی این کار را انجام می دهند.

اعتدادی ‌اظهار ‌کرد: ‌معلمان ‌و ‌مدیران ‌اکنون ‌از ‌نرم ‌افزار ‌شاد ‌برای ‌آموزش ‌دانش ‌آموزان ‌استفاده ‌می ‌کنند ‌و ‌قبل ‌از ‌آن ‌معلمان ‌از ‌نرم ‌افزار به نشانی http://erp.isfedu.ir  و گروه های واتساپی و پیام رسان های داخلی استفاده می کردند.

کد خبر 419767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Se IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    ولی خلاف گفته شما که کاملا اجباری هست تو منطقه ما الان ما هرروز اعصاب خردی تا ۶ساعت گوشی دستمون که تدریس ۱ونیم ساعته ببینیم و درست وقتی تدریس میشه برنامه قطع میشه و فقط وفقط استرس واعصاب خردی هست لطفا این برنامه رو بردارید التماس دارم ازتون این برنامه رو نیست ونابود کنید نخاستیم اقا نخاستیم اصلا تو این وضع بی پولی اول باید بریم کلی قرض گوشی بگیریم ونصب اللنم این وضع به مدرسه هم میگیم میگن احباریه واقعا خدارو خوش نمیاد این ظلم واجبارتون به مردم و به این بچه ها رحم کنید که میخان درس بخونن و والدین نمیتون شاد رو نصب ولستفاده کنن حالا ما که گوشی عوض کردیم با قرض تو این وضع الان میگن با وای فای خوب میگیره وبرا خونه وای فای بگیرین پول بدین بگیرم خب
    • ترابی US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      0 0
      واقعاا موندیم با این اوصاع بیکاری .ومعیشت ...واقعاااسیستم دولت برا همه یکسان نبوده و نیس.تکلیف بچهایی ک گوشی اندروید و اینترنت نیست واقعااا چیه .سال تحصیلی مردود میشن یعنی