وضعیت دلارهای پرداختی در خصوص گزارش دیوان محاسبات باید شفاف شود

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش دیوان محاسبات گفت: وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه بافساد و بازگشت بیت المال را داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه امروز اول اردیبهشت ماه، در خصوص گزارش دیوان محاسبات گفت: همه باید از «نظارت» و «شفافیت» استقبال کنند؛ نظارت گریزی امرناپسندی است.

وی با بیان اینکه وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه بافساد و بازگشت بیت المال را داد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: پرونده‌های برخی از دریافت کنندگان دلارهای ۴۲۰۰تومانی در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی دیگر منجربه صدور حکم شده و درحال اجرای حکم است. بارها گفته ایم که دولت باید اقدام به اصلاح ساختارهای فسادزا کند.

رئیسی اظهار کرد: به دستور رئیس دستگاه قضا سازمان بازرسی به موضوع جوجه کشی ورود کرده است.  جوجه کشی هم اقدام غیرقانونی بود هم غیرشرعی هم غیراخلاقی؛ توجیهات برخی متولیان امر هم غیرقابل قبول و بدتر بود. اینکه چنین اقدامی رویه بوده است مطلقا قابل قبول نیست و  اقتصاد سلامت بالاخص درحوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید باید نظارت و شفافیت تشدید شود، ادامه داد: اقتصاد سلامت بالاخص در حوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است و برای کالاهای کشاورزی باید به موقع تدبیر کرد و هم بر بازار تولید، هم توزیع و هم مصرف باید نظارت شود.

رئیسی با تأکید بر لزوم تصمیم گیری مدبرانه در نظام تولید و توزیع و کنترل بازار، گریزی هم به نظارت بر حوزه اقتصاد مجازی زد و گفت: حوزه ‎های اقتصادی در همه جوامع به ‎دلیل انتفاعی که برای سودجویان دارد، غالباً مدیریت‎ گریز و نظارت ‎گریزند در حالی که نظارت بر هر کاری نتایج مثبتی برای جامعه خواهد داشت.

رئیسی در پایان سخنانش از اقدام یک قاضی که خود را به‎دلیل صدور رأی نادرست در یک پرونده مجازات کرد، تقدیر کرد.

در این جلسه آقای حشمتی رئیس دادگستری استان تهران یکی از اقدامات این دادگستری برای جلوگیری از دست ‎اندازی زمین خواران به اراضی ملّی را پگیری ویژه سنددار کرن اراضی ملّی عنوان کرد و افزود: تسریع در حل پرونده ‎های پرشاکی یکی از اولویت‎ های اصلی سال ۹۹ دادگستری استان تهران خواهد بود.

جهانگیر رئیس سازمان زندان ‎ها نیز در این جلسه اعلام کرد: هزینه کمک معیشتی به ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند زندانیان که به امر مقام معظم رهبری و هماهنگی بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته بود، تا قبل از ماه مبارک رمضان به آن‌ ها اهدا خواهد شد.

کد خبر 419743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.