۳ کودک در شیرخوارگاه بهزیستی اصفهان بر اثر کرونا جان باختند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان گفت: سه کودک در شیرخوارگاه و یک سالمند در خانه سالمندان اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بهرامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اصفهان با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی در راستای  پیشگیری از شیوع کرونا برگزار شد،  اظهار کرد: در گام اول مبارزه با بیماری کرونا، آموزش‌های لازم به ۳۰۰ نفر پرسنل اداری بهزیستی شهرستان اصفهان، ۵۰۰ نفر کارکنان مراکز شبانه و ۱۷۴۰ نفر کارکنان مراکز روزانه توسط مراکز بهداشت شهرستان اصفهان ارائه شد، همچنین مراکز شبانه روزی موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی شدند و در حال حاضر وضعیت بهزیستی شهرستان اصفهان مطلوب است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان ۶۷ مرکز بیماران اعصاب و روان، خانه کودک و نوجوان بی سرپرست و مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولین ذهنی وجود دارد که دو هزار و ۵۴۳ نفر را طی این مدت سرویس دهی می‌کردند، افزود: چندین مورد مشکوک به بیماری کرونا که با همکاری مراکز درمانی قرنطینه شدند و همچنین سه مورد ابتلای منجر به مرگ در شیرخوارگاه و یک مورد ابتلا به بیماری کرونا و منجرب به مرگ در بین سالمندان زیر پوشش بهزیستی رخ داد.

مدیراداره بهزیستی شهرستان اصفهان تاکید کرد: بهزیستی شهرستان اصفهان حدود پنج هزار و ۱۹۴ بسته بهداشتی و ضدعفونی به ارزش چهار میلیارد ریال بین ۶۷ مرکز شبانه روزی و کودکان کار و گروه‌های در معرض آسیب معتادان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توزیع کرده است.

وی ادامه داد: طی فروردین امسال حدود سه هزار تماس با اورژانس اجتماعی اصفهان برقرار شد که از این تعداد ۳۷ مورد منجر به مداخله اورژانس اجتماعی شد، همچنین در روزهای پایانی قرنطینه تعداد تماس‌های اورژانس اجتماعی افزایش پیدا کرد.

نقاهتگاه‌های اصفهان در حالت استندبای قرار دارد

شهریار انصاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: طرح‌های جمعیت هلال احمر در راستای مبارزه با کرونا به صورت طرح‌های ملی و استانی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس طرح ملی غربالگری در تمامی ورودی‌های کلانشهر اصفهان توسط جمعیت هلال احمر با همکاری نیروهای جهادی و بسیجی غربالگری اجرا شد.

وی افزود: یکی از طرح‌های جمعیت هلال احمر برای کنترل شیوع بیماری کرونا راه اندازی و تجهیز نقاهتگاه باغ ابریشم اصفهان بود که بیش از ۲۰۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این نقاهتگاه پذیرفته شد که خوشبختانه ترخیص شدند اما هنوز نقاهتگاه در حالت استندبای قرار دارد تا در صورت نیاز دوباره فعال شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان در اواخر سال گذشته طرح ابتکاری کاهش استرس و امید بخشی را آغاز کرد. این طرح با همکاری روانشناسان در راستای کاهش استرس در دوران کرونا به صورت محله محور اما بدون حضور فیزیکی اجرا شد.

انصاری تاکید کرد: جمعیت هلال احمرشهرستان پویشی با عنوان "دستِ یاری" با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای بیماران کرونایی و همچنین برای کمک به محرومین راه اندازی کرده است.

کد خبر 419710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.