۶۲ درصد از مخزن سد زاینده رود خالی است/ پلمب چاه در منطقه مسکونی!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره سد زاینده رود را ۵۳۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۳۸ درصد کل حجم مخزن سد زایتده رود آب ذخیره شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، حسن ساسانی ذخیره سد زاینده‌رود را ۵۳۶ میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: حدود ۳۸ درصد از کل گنجایش سد، آب در مخزن سد زاینده رود ذخیره شده است.

وی با بیان این که ورودی به سد ۱۳۶ و خروجی از آن ۸۹ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری، مهر ۹۸، تاکنون یک‌هزار و ۸۶ میلی‌متر بوده است.

ساسانی ادامه داد: مقدار بارش‌های ایستگاه چلگرد در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲ و برای متوسط بلندمدت، دوره ۴۴ ساله، یک‌هزار و ۲۴۸ میلی‌متر ثبت شد و این نشان از کاهش بارندگی‌های امسال نسبت به پارسال و همچنین متوسط بلندمدت و لزوم مصرف بهینه از این موهبت الهی دارد.

وی اضافه کرد: مقایسه آمار و ارقام حاکی است که بارندگی‌های منطقه به نسبت سال قبل ۴۸ و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین درباره نیروگاه آبی سد زاینده‌رود خاطرنشان کرد: این نیروگاه با توان ۵۴ مگاوات در شبانه‌روز کار می‌کند و برق تولیدی آن وارد شبکه می‌شود.

قلع و قمع ۶۳ دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب در فروردین ۹۹

ساسانی با تأکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، اظهار کرد: ۶۳ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز چاه آب در استان اصفهان در فروردین ماه امسال از طریق پیگیری گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۳۸۴۸ توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در موارد توقیف شده اخیر یک مورد مربوط به منطقه مسکونی در شهر اصفهان بود که با اعلام شهروندان و پیگیری ها این چاه غیر مجاز که آرامش ساکنان را به هم زده بود، مسلوب المنفعه شد، افزود: این مورد اخیر حاکی از آن است که تخلف‌های آبی از مناطق کشاورزی و حاشیه‌ای به مناطق مسکونی کشیده شده است و هوشیاری بیشتر شهروندان را می طلبد.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تاکنون از طریق شماره تلفن ۳۸۴۸ که با هدف دریافت گزارش های مردمی راه اندازی شده ۲۸۰ تماس ثبت شده است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق سامانه ۳۸۴۸ در تمام طول شبانه روز تماس بگیرند و گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاههای فاقد پروانه را مطرح کنند.

کد خبر 419702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.