تسهیل اعطای مجوز سازمان غذا و دارو به شرکت‌های فناور

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: از سازمان غذا و دارو درخواست می‌کنیم اعطای مجوز به شرکت‌های فناور را تسهیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

جعفر قیصری در خصوص اقدامات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ شرکت فناور و دانش بنیان در حال تولید محصولاتی برای مقابله با این ویروس هستند، اظهار کرد: در ابتدای شیوع این ویروس، ۱۵ شرکت فناور مستقر در رابطه با تولید محصولاتی از جمله مواد ضد عفونی‌کننده، الکل و ماسک‌های نانو فعالیت می‌کردند که پس از نیازهای زیادی که در جامعه در مورد محصولات مقابله با کرونا ایجاد شد، ۱۵ شرکت دیگر با تغییر خط تولید خود به جمع ۱۵ شرکت پیشین پیوستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شرکت در زمینه مواد ضدعفونی کننده، پنج شرکت در زمینه تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، چهار شرکت در زمینه تولید ماسک و یک شرکت در زمینه تولید تصفیه هوا فعالیت می‌کنند، ادامه داد: همچنین یک شرکت در زمینه تولید تب سنج غیر تماسی، چهار شرکت در زمینه دستگاه‌های ضدعفونی کننده، چهار شرکت در زمینه سامانه‌های برخط و خدمات IT و یک شرکت در زمینه خط تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این جلسه به ارائه پیشنهاداتی از جمله توجه ویژه به ایجاد و توسعه فناوری‌های حوزه سلامت در شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها، صدور مجوزهای لازم برای تولید و بسترسازی مناسب برای صادرات، پیش‌بینی فرصت‌ها و فناوری‌های جدید در بهبود شرایط IT و تلاش برای درآمدزایی و ایجاد راهکارهای جدید برای پایداری کسب و کارها پرداخت.

وی از اعطای تسهیلات و مساعدت‌های مالی از صندوق پژوهش و فناوری، تست و آزمایشات در اعتبارسنجی محصولات، انتخاب چهار فناوری کلیدی مرتبط و تشکیل گروه‌های کاری، حفاظت از کارکنان و استقرار سامانه دورکاری و هماهنگ‌سازی و تقویت روابط همکاری بین شرکت‌های شهرک، به عنوان حمایت‌ها و اقدامات مرتبط با بحران کرونا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نام برد.

قیصری تاکید کرد: از سازمان غذا و دارو درخواست می‌کنیم اعطای مجوز به شرکت‌های فناور را تسهیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه کمیته‌ای علمی در استان در خصوص بررسی استانداردهای تولید ماسک تشکیل شود، اظهار کرد: همچنین بررسی میزان کیفیت این ماسک‌ها در آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بررسی شود.

حسن قاضی عسکر با بیان اینکه لازم است با تسهیل در ارائه مجوزهای لازم به تولیدات داخل از آن‌ها حمایت شود، افزود: قطعاً با حمایت از کسب و کارها می‌توان بسیاری از مشکلات داخلی را رفع کرد.

کد خبر 419692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.