اسامی بنگاه‌هایی که وام کرونایی می‌گیرند اعلام می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نگرانی از ایجاد انحراف در ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی بی‌مورد است و اسامی بنگاه‌هایی که این وام را می‌گیرند در وبسایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"این روزها، عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی نیز ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکید می‌شود. در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم:

۱- ثلث این مبلغ، مستقیماً به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیز، نیازمند فروش هستند، کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. لذا، نگرانی از انحراف آن بی مورد است.

۲- بقیه مبلغ وام تخصیصی، عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات، با اشتغال زیر ۵۰ نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد. بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهای دارای شاغل و پیرو آن، مولد است. لذا برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

۳- همانگونه که قبلاً اعلام کردم دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام دنبال تداوم عرضه از یکطرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند. "

کد خبر 419688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.