"مناف" با حکم جدید آمد

مناف هاشمی، استاندار سابق گلستان با حکم پیروز حناچی، شهردار تهران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منصوب شد که این انتصاب حواشی زیادی را در شبکه‌های اجتماعی همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مناف هاشمی اگرچه شاید با اقداماتش در شهرداری تهران یا فعالیت‌هایی که در ساختار ورزش کشور داشته به یاد آید اما نمی‌توان صحبت از سیل ویرانگر فروردین‌ماه ۹۸ در استان گلستان کرد و او را به خاطر نیاورد. وی در آن زمان استاندار گلستان بود اما درست زمانی که سیل، خانه‌های ساکنان استان را زیر آب برد، برای امور شخصی خود به مرخصی و مسافرت خارج از کشور رفته بود که همین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم گلستان شد. پس از این اتفاق انتقادها به حدی بود که جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در همان روزهای ابتدای پساسیل، هاشمی را عزل کرد تا بدین سبب انتقادهای مردمی را پاسخ داده باشد.

چراغ سبز شورا به حضور هاشمی در شهرداری تهران

هاشمی، کارمند شهرداری تهران است و همین موضوع او را با وجود عزل از سمت سابقش، بار دیگر به شهرداری بازگرداند و یک ماه پس از سیل گلستان، با حکم حناچی به عنوان مشاور شهردار کار خود را شروع کرد. این انتصاب اگرچه با پس زدگی افکار عمومی همراه بود اما اعضای شورای شهر به آن چراغ سبز نشان دادند تا در حدود ۱۱ ماه گذشته، هاشمی به عنوان مشاور شهردار باقی بماند و البته که روز گذشته(یکشنبه) منصب جدیدی به او داده شود. او با حکم پیروز حناچی، شهردار تهران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منصوب شد؛ انتصابی که به گفته رئیس شورای شهر تهران، شورا نیز از آن اطلاع داشته است.

محسن هاشمی رفسنجانی روز گذشته در رابطه با حواشی به‌وجود آمده این انتصاب گفت: شهردار تهران مدتی است درباره انتصاب آقای مناف هاشمی با اعضای شورای شهر تهران در حال هماهنگی است و اینطور نیست که یک‌دفعه این اتفاق افتاده باشد؛ شورای شهر در انتصابات دخالتی نمی‌کند ولی به ما اطلاع داده می‌شود و اگر اعضا نظری دارند به شهردار می‌دهند.

این واکنش شبیه واکنش یک سال پیش شورای شهر نسبت به انتخاب مناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار است؛ همان روز نیز محمد علیخانی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر گفت: مناف هاشمی یکی از مدیران شایسته کشور است و در زمانی اشتباه به مرخصی رفته است؛ دولت نیز پاسخ این اشتباه را داده و او را عزل کرده است. او کارمند رسمی شهرداری تهران است و نباید به خاطر یک اشتباه از زندگی ساقط شود. شهردار تهران کاری اخلاقی کرده و من هم معتقدم این انتصاب خوب بوده است.

مناف هاشمی در این چند ماه بدون حاشیه کنار دست حناچی بوده اما اکنون با انتصاب در سمت مهم تر موافقان و مخالفانی پیدا کرده به حدی که نام او هشتگ ترند توییتر شد.

سیل گلستان نقطه ضعف کارنامه هاشمی

محمدرضا یکی از کاربران توییتر است که در واکنش به این انتصاب نوشت: "مناف هاشمی که نتونست سیل پیش بینی شده استان گلستان با جمعیت دو میلیون نفری رو جمع کند، چطور می‌خواهد سیل خودروهای تهران ۱۴ میلیونی رو مدیریت کند؟ آقای حناچی و هاشمی دارید اشتباه میزنید از ما گفتن بود."

علی هم توییت زد: "در روزهایی که تهران غرق بحران است، مرد عبور از بحران‌ها که پارسال در ماجرای سیل گلستان از این استان به سفر فرنگ عبور کرده بود، برای حل بحران ترافیک تهران، معاون ترافیک شهردار تهران شد او کسی نیست جز مناف هاشمی."

او به حکم ابلاغ شده توسط شهردار تهران نیز انتقاد کرد و نوشت: "در حالی که کمتر از دو سال از عمر مدیریت شهری کنونی باقی مانده شهردار تهران حکمی سه ساله برای مناف هاشمی صادر کرده و به جای شهردار آینده تهران نیز تصمیم گیری کرده است. از بین همه موضوعات و چالش‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل ترافیک در این حکم تنها از توسعه استفاده از دوچرخه نام برده."

هاشمی، مهره مهم تیم قالیباف

امین کاربر دیگری است که انتخاب هاشمی را فارع از تخصص او، نابجا می‌داند: "حتی اگر هم واقعا مدیر لایقی باشه که من نمی‌دانم چون یک موضوع سیاه در کارنامه داره (سیل گلستان) به‌خاطر احترام به افکار عمومی هم که شده نباید پست اینچنین حساس که با جان مردم تهران ارتباط داره رو به کسی بدهند که اتهام بی‌مسئولیتی بهش وارد شده."

مهردخت با کنایه نوشت: "مثلا شاید نتونه سیل رو کنترل کنه، ولی بتونه حمل و نقل و ترافیک تهران رو کنترل کنه...!"

یکی از ویژگی‌های خاص کارنامه هاشمی، مدیر بودن در دو جبهه اصلاح‌طلب و اصولگرایی است که پدرام، حضور او در تیم قالیباف، شهردار اسبق و اصولگرای تهران را یکی از ضعف‌هایش می‌داند: "امروز، روز سقوط حناچی بود به دامن قالیباف. چه زود جا خالی کردی جناب شهردار."

فاطمه نیز در انتقاد به این انتصاب نوشت: "به تکرار بیهودگان عادت کرده‌ایم، این بار مناف هاشمی"

امیررضا کاربر دیگری است که به حضور هاشمی در تیم مدیریتی قالیباف در سال‌های اخیر اشاره کرده و توییت زد: "شهرداری تهران در زمان قالیباف دست چهار نفر بود: ۱-یزدانی۲-امرودی۳-مناف هاشمی ۴-عیسی شریفی؛ دو نفر اول اکنون از معاونان حناچی هستند و مناف هاشمی نیز امروز معاون ایشان شد. تقاضا دارم تبعیض را کنار گذاشته و برای نفر چهارم که در زندان تشریف دارد نیز فکری شود!"

البته معدود توییت‌هایی زده شدند که از انتصاب مناف هاشمی حمایت کردند، مانند کاربری که توییت زد: "مناف هاشمی کارمند قدیمی شهرداری تهران است و بر خلاف خیلی از مدیران فعلی و وارداتی شهرداری که هیچ سابقه مدیریتی ندارند. تجربه قابل توجهی در شهرداری تهران دارد."

امضای روی حکم مناف هاشمی هنوز خشک نشده، انتظار پایتخت‌نشیان از او برای حل بحران‌های ترافیکی شهر آغاز شده است؛ باید دید معاون جدید حناچی می‌تواند با عملکرد خود افکار عمومی را نسبت به انتصابش قانع کند یا خیر.

کد خبر 419684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.