احداث کارخانه تولید کمپوست در غرب گیلان

شهردار تالش گفت: عملیات ساخت کارخانه کمپوست یا امحاء زباله شهرستان‌های غرب گیلان در روستای داوان تالش، با وجود تنگناهای اعتباری در حال اجراست و اقدامات زیرساختی توسط پیمانکار آن از سرگرفته شده‌است.

به گزارش ایمنا، شهرام غنی‌زاده با اشاره به عملکرد شهرداری تالش اظهار کرد: عملیات اجرایی کارخانه امحاء زباله غرب گیلان از سال ۱۳۸۳ در روستای داوان لیسار آغاز شده و اکنون سربند سوله و دیواره آن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی ۱۵ میلیارد ریال از اعتبار مصوب آن به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد و بعد از تکمیل برای امحاء زباله شهرستان‌های تالش، ماسال، رضوانشهر و آستارا و تبدیل پسماندها به کمپوست استفاده خواهد شد.

شهردار تالش افزود: زباله شهر تالش در سال ها در منطقه گردشگری قروق تخلیه یا دفن می‌شود و با راه‌اندازی کارخانه یاد شده، آن منطقه گردشگری از آلودگی زباله راحت خواهد شد.

غنی‌زاده گفت: هدایت آب و رفع آبگرفتگی خیابان‌ها، احداث پل خیام، آسفالت خیابان‌های شهید افرازی، شهید میرزایی، فارابی، پاسداران، کرگانرود و بهارستان، کاشت گل و گیاه و زیباسازی معابر، جشن های مجازی نیمه شعبان و شب یلدا، تجلیل از کارگران شهرداری در روز کارگر و پرداخت کامل حقوق کارکنان و کارگران در سال ۹۸ از یگر اقدامات شهرداری بوده است.

وی تصریح کرد: تعریض پل اصلی شهر و احداث موزه و خانه فرهنگ و هنر را از برنامه های آینده شهرداری تالش است و همکاری مضاعف شوراهای اسلامی برای پیشبرد برنام‌ ها را لازم دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 419677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.