افزایش بودجه شهرداری رضوانشهر در سال ۹۹

شهردار رضوانشهر گفت: بودجه شهرداری این شهر در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته ۲۰.۲ درصد افزایش یافت.

مازیار صفائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایحه بودجه در هر سازمانی مسیر ماموریت‌های آن سازمان در دو بخش درآمدها و هزینه‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین تنظیم اشتباه و غیر واقعی آن، سبب انحراف از اهداف تعیین شده می‌شود. 

وی افزود: بلندپروازی در بستن بودجه با ارقام بالا و تحقق درصد کمی از آن هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا بزرگترین آفت این روش بودجه نویسی از دست دادن اعتماد عمومی شهروندان است.

شهردار رضوانشهر ادامه داد: در تنظیم بودجه باید به مولفه‌های اساسی از جمله واقع بینانه بودن، عملیاتی و قابل تحقق بودن آن توجه شود و بیشترین تکیه بر منابع درآمدی پایدار و افزایش هر ساله سهم این درآمدها در بودجه و نگاه به تاریخچه درآمدهای شهرداری در گذشته باشد.

صفائی عنوان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید از بلندپروازی در تنظیم بودجه خودداری کرد و با حقایق موجود و ضرورت‌های انقباض مالی کنار آمد.

صفائی با بیان اینکه بودجه شهرداری این شهر در سال ۱۳۹۹ نسبت سال گذشته ۲۰.۲ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری رضوانشهر بعد از روی کار آمدن شورای پنجم و از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ از افزایش حدود ۸۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بودجه شهرداری رضوانشهر به ترتیب ۱۱۰ ، ۱۰۹ و ۱۰۱ درصد محقق شده بود و به صورت متوسط سهم بودجه عمرانی ۵۴ درصد و بودجه جاری ۴۶ درصد بوده است. 

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 419652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.