۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
تصمیم خوب اما خطرناک پاکستان!

دولت پاکستان برای استقبال از ماه مبارک رمضان محدودیت‌هایی را که تاکنون برای مهار کرونا بر مساجد اعمال کرده بود از میان برداشت اما مقررات امنیتی جدیدی را برای حضور مسلمانان وضع کرد تا از گسترش کووید-۱۹ جلوگیری شود؛ به دنبال چنین تصمیمی نگرانی برای بروز موج شدیدتر کرونا افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاکستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسلامی در جهان حدود یک ماه پیش محدودیت‌هایی را برای حضور مسلمانان در مساجد اعمال کرد تا از این طریق از گسترش بیشتر ویروس کرونا در کشور خودداری کند. به عنوان مثال، تنها تعداد سه تا پنج نفر در هر زمان مجاز بودند در مساجد به عبادت بپردازند که حضور این افراد نیز مشروط بر رعایت نکات ایمنی نظیر استفاده از ماسک و دستکش بود.

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان رهبران دینی با رئیس جمهور کشور جلسه‌ای برگزار کردند و خواهان برداشتن محدودیت‌ها از مساجد در این ماه شدند. رئیس جمهور پاکستان با درخواست روحانیون به شرط رعایت مقررات حفظ ایمنی فردی مانند استفاده از ماسک موافقت کرد. علاوه بر این، دولت از رهبران مذهبی خواست ضمن ضدعفونی کردن مرتب مساجد از مردم بخواهند در فاصله دو متری از هم عبادات مذهبی خود را به جای آورند.

دولت پاکستان تحت فشار برای از میان برداشتن محدودیت‌های اعمال شده بر مساجد برای مهار شیوع ویروس کرونا قرار گرفت چرا که اخیرا ناسازگاری‌های بین مردم مذهبی و نیروهای امنیتی در کراچی، بزرگ‌ترین شهر پاکستان، اوج گرفته بود. به همین علت، جمعیت روحانیون از دولت خواست که امکان انجام امور مذهبی در ماه رمضان را برای مردم فراهم آورد. دولت نیز ظهور مسلمانان در این مکان‌های مذهبی را مشروط بر رعایت نکات ایمنی مجاز دانست و این در حالی است که نخست وزیر اعمال محدودیت‌های سابق برای مهار کرونا را تا دو هفته آینده تمدید کرد.

تا کنون تعداد هفت هزار و ۹۹۳ نفر از جمعیت پاکستان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد ۱۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. متخصصان سلامت هشدار داده‌اند که در صورت از میان برداشتن محدودیت‌های مساجد و گرد هم آمدن مردم احتمال گسترش غیر قابل انتظار ویروس کرونا در کشور ۲۰۰ میلیون جمعیتی پاکستان وجود دارد چرا که پاکستان از زیرساخت‌های سلامت محدودی برخوردار است و به این ترتیب ممکن است این کشور با فاجعه افزایش مبتلایان به کرونا روبرو شود.

کد خبر 419649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.