اضافه ساخت مازاد بر پروانه بیشترین تخلف ساختمانی در سال ۹۸

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه آمار پرونده‌های ماده صد در سال گذشته هشت هزار و ۵۵۸ فقره بوده است، گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه ساختمانی بیشترین تخلف ساختمانی سال گذشته در شهر اصفهان بوده است.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۹۶ آمار پرونده های ماده صد ۱۰ هزار و ۷۹۴ فقره بود که آرای صادر شده برای آنها به تفکیک ۷۷.۸ درصد جریمه، ۱.۱ تبدیل و تعطیل، ۱۰.۹ درصد تخریب، ۲.۹ درصد تخریب در زمان بازسازی(عقب نشینی)، ۰.۴ درصد رأی برائت و سایر موارد که صدور رای برای آن در صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نبوده حدود ۳.۴ درصد بوده است.

وی افزود: در سال ۹۶ جلسه هم اندیشی با حضور شهردار اصفهان، تمام اعضای کمیسیون ماده صد، معاون شهرسازی شهردار و مدیران شهرسازی مناطق  برای وحدت رویه در صدور آرا برگزار شد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال کلاس‌های آموزش قوانین حقوقی و به خصوص قوانین ماده صد برای آشنایی کارکنان شهرداری و نیروهای اجراییات مناطق، جهت آشنایی با آخرین قوانین و مقررات ماده صد برگزار می‌شود که در سال ۹۶ هشت دوره آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با قوانین ماده صد تعداد ۳۰ برنامه گفت و گو در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضبط و پخش شد، گفت: ۱۲ جلسه نیز برای ارتباط با شهرهای دیگر به منظور تبادل عملکرد و فعالیت ها برگزار شده است.

فیض‌اللهی از کاهش ۲۲ درصدی پرونده های ماده صد شهرداری در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبرداد و اظهار کرد: سال ۹۷ تعداد پرونده‌های ماده صد به هشت هزار و ۳۶۱ پرونده کاهش یافت که آرای جریمه پرونده‌ها ۸۷.۱ درصد، تخریب ۳.۳ درصد، تخریب زمان بازسازی ۲.۶ درصد، تعطیل و تبدیل ۰.۱ درصد، برائت ۵.۱ درصد و سایر آراء ۱.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۴ جلسه آموزش قوانین حقوقی برگزار شد و هفت برنامه برای آشنایی شهروندان با مفاد ماده صد از طریق رادیو ضبط و پخش شده است، تصریح کرد: برای ارتباط با شهرهای دیگر به منظور تبادل عملکرد و فعالیت ها نیز ۱۸ جلسه برگزار شد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: آمار پرونده‌های ماده صد در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ با رشد ۲.۳ درصدی به تعداد به هشت هزار و ۵۵۸ پرونده رسید.

وی ادامه داد: آرای صادر شده برای پرونده های ماده صد در سال گذشته به ترتیب شامل ۸۵.۲ درصد جریمه، ۵.۶ درصد تخریب، ۲.۸ درصد تخریب زمان بازسازی، ۰.۲ درصد تعطیل و تبدیل، برائت ۰.۴ درصد و سایر آراء ۱.۸ درصد بوده است.

فیض‌اللهی تصریح کرد: اضافه ساخت مازاد بر پروانه ساختمانی بیشترین تخلف ساختمانی سال گذشته در شهر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ جلسه آموزشی و ۲۶ جلسه برای ارتباط با شهرهای دیگر برگزار شد، گفت: به زودی کتابی در خصوص دانستنی‌های کمیسیون ماده صد چاپ می‌شود که در آن حدود ۱۰۰ سوال پیرامون ماده صد مطرح و با استفاده از مستندات پاسخ داده شده؛ همچنین ۵۰ سوال برای تشریح قوانین دیوان عدالت اداری بیان شده است.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی شده جهت انجام در سال جاری، اظهار کرد: تکمیل و اصلاح سیستم مکانیزه شهرسازی (سرای هشت) به خصوص در بخش اعتبار سنجی های لازم و قسمت گزارش‌گیری، ادامه روند برگزاری جلسات هم اندیشی با اعضای کمیسیون های ماده صد جهت بررسی مسائل مربوطه، برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت کارشناسان قضایی دادگستری و تکمیل نهایی و چاپ کتاب آموزشی مسائل ماده صد از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: استمرار برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت نیروی شهرسازی و اجراییات مناطق باتوجه به بافت منطقه و شرایط خاص هر منطقه، ادامه برگزاری کلاس های آموزشی شهرسازان حرفه ای و روند اطلاع‌رسانی به شهروندان از طرق مختلف همچنین تدوین و چاپ کتاب ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها از دیگر برنامه های سال‌جاری مدیریت کمیسیون‌های ماده صد است.

کد خبر 419648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.