راهکار آموزش و پرورش اصفهان برای دانش آموزانی که گوشی هوشمند ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اجباری برای تهیه گوشی‌های هوشمند برای دانش آموزان وجود ندارد، راهبران آموزشی در حال رصد مناطق مختلف استان برای شناسایی خانواده‌هایی که امکانات و تجهیزات لازم را ندارند، هستند تا با ارائه بسته‌های آموزشی این خلأ را برای آنها جبران کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه اصفهان در خصوص نگرانی‌های موجود برای استفاده دانش آموزان از شبکه "شاد" اظهار کرد: طولانی ترین وقفه آموزشی به واسطه کرونا در کشور ما و البته همه جهان صورت گرفت که درپی آن یک کوچ آموزشی انجام شد.

وی با بیان اینکه از فضای فیزیکی مدارس به سمت فضای مجازی کوچ کردیم، افزود: این طبیعی است که کشور ما یا برخی کشورهای دیگر تجربه این کار را نداشتیم هرچند در ابتدا روند آموزش در صداوسیما دنبال شد و در کنار آن معلمان از طریق فضای مجازی امر ارائه آموزش را دنبال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص شبکه آموزشی "شاد" تصریح کرد: به منظور تامین اینترنت مورد نیاز معلمان و دانش آموزان تفاهمنامه هایی امضا شده و استفاده از اینترنت در این فضا رایگان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمی از روستاهای استان اصفهان فاقد امکانات اینترنتی است، گفت: برای این مناطق و همچنین مناطق حاشیه شهرها راهبران آموزشی  انتخاب شده که بررسی های لازم را انجام دهند و به خانواده‌هایی که امکانات لازم را ندارند بسته های آموزشی اهدا کنند.

اعتدادی در خصوص ادامه سال تحصیلی و شروع مجدد فعالیت مدارس، اظهار کرد: تصمیم گیری در این زمینه با ستاد ملی کرونا است و اگر شروع فعالیت مدارس اعلام شود استان اصفهان آمادگی شروع بکار مدارس را دارد که این تصمیم باید از طرف ستاد ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان در برخی مناطق امکان دسترسی به امکانات و تجهیزات وجود ندارد، گفت: در این مناطق راهبران آموزشی با تحویل بسته‌های آموزشی به دانش آموزان روند آموزش را دنبال می‌کنند و خانواده‌ها نباید به هیچ وجه نگران باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در فضای مجازی برای امر آموزش و یادگیری به نظر دستاوردی است که درپی اضطرار انجام گرفته هرچند به نظر ما فضای واقعی و مدارس بهترین شیوه آموزش است اما در مواجه شدن با این اضطرار ناچار هستیم و ما هم نگران این موضوع هستیم و لازم است خانواده‌ها با صبر و شکیبایی همکاری داشته باشند.

اعتدادی با بیان اینکه داشتن گوشی هوشمند برای دانش آموزان الزامی نیست، اظهار کرد: استان اصفهان از نظر جغرافیایی استان وسیعی است و همکاران و راهبران آموزشی در حال رصد مناطق مختلف استان هستند و خانواده‌هایی که از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار نیستند با ارائه بسته‌های آموزشی این خلأ را برای آنها جبران می‌کنند.

کد خبر 419647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.