جوجه‌کِشی های اصفهان، جوجه‌کُشی نکرده‌اند/ دو ماه دیگر با کمبود مرغ مواجه می شویم

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: معدوم سازی جوجه‌های یکروزه در مرغداری‌ها صورت نمی‌گیرد و هیچ یک از شرکت‌های جوجه کشی فعال در استان اصفهان اقدام به معدوم سازی جوجه یکروزه نکرده اند.

فرهاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خبر معدوم سازی جوجه های یک روزه در برخی از مناطق کشور، اظهار کرد: بسیاری از مرغداری های گوشتی با مشکل کمبود نهاده برای تامین نیاز غذایی دام های سبک خود مواجه شده اند و از این رو تعدادی از جوجه کشی ها در برخی از نقاط کشور در روزهای گذشته اقدام به معدوم سازی جوجه‌های یک روزه کرده اند.

وی افزود: کاهش قیمت مرغ در بازار و تاثیر مستقیم آن بر قیمت مرغ زنده و میزان درآمد مرغدار باعث شده تا بسیاری از مرغداران از جوجه‌ریزی صرفنظر کنند و مشکل کمبود نهاده در مرغداری ها منجر به معدوم سازی جوجه‌های یکروزه در جوجه‌کشی های کشور شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان با بیان اینکه بسیاری از جوجه‌کشی ها در نقاط مختلف کشور دیگر تخم‌مرغی در دستگاه‌های جوجه‌کشی خود قرار نداده اند، تصریح کرد: جوجه‌کشی هایی هم که ۲۰ روز پیش تخم مرغ در دستگاه گذاشته بودند و الان زمان فروش جوجه‌های یکروزه‌شان است، مشتری ندارند زیرا مرغدار با مشکل تامین نیازغذایی دام سبک روبرو است و به همین دلیل جوجه‌کشی ها مجبورند این جوجه ها را معدوم کنند.

جعفریان اضافه کرد: علت اصلی معدوم سازی جوجه ها مشکل تامین نهاده‌های دامی است زیرا نهاده ذرت و سویا که قوت غالب مرغداری ها محسوب می‌شود، از بنادر، آزاد نشده و بسیاری از مرغداران گوشتی که چندماه پیش به تجار و شرکت های تجاری، هزینه تامین نهاده‌های دامی را پرداخته اند، اکنون در این آشفته بازار برای تامین نهاده های دامی سردرگم مانده اند.

وی ادامه داد: تجار می‌گویند ارز مورد نیاز برای آزادسازی نهاده‌های دامی در شرایط کنونی قابل تبادل نیست و به همین دلیل باری که مرغداران پول آن را پرداخت کرده‌اند، هنوز آزاد نشده است. مرغدارانی هم که پیش‌تر اقدام به جوجه‌ریزی کرده بودند، با مشکل تامین نهاده‌های دامی مواجه شده اند و مرغ های آنها ۲۴ تا ۴۸ ساعت است که غذایی نخورده اند.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان خاطرنشان کرد: تبعات این اختلال در روند جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، دو ماه دیگر مشخص خواهد شد و تولید مرغ در ماه‌های آینده با مشکلات جدی روبرو است.

جعفریان افزود: دو مورد معدوم سازی جوجه یک روزه در کشور گزارش شده و شاخص ترین آن در استان خوزستان صورت گرفته بود. معدوم سازی جوجه‌های یکروزه در مرغداری‌ها صورت نمی‌گیرد و هیچ یک از شرکت‌های جوجه کشی فعال در استان اصفهان اقدام به معدوم سازی جوجه یکروزه نکرده اند.

کد خبر 419628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.