یزد پیشگام استفاده از آسفالت بازیافتی در کشور است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: پروژه آسفالت بازیافتی اتفاق مثبت و گامی بزرگ در کشور محسوب میشود که یزد پیشگام آن شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران به معرفی پروژه آسفالت بازیافتی شهرداری یزد و مزایای آن پرداخت و اظهار کرد: عملیات بازیافت آسفالت اجمالا شامل برداشت رویه فرسوده موجود، شکستن و دانه بندی مجدد آن و اضافه کردن مقدار محدودی قیر برای احیا آن است که موجب میشود مجددا نخاله‌های آسفالتی قابلیت استفاده پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه بازیافت آسفالت به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و به لحاظ زیست محیطی یک اقدام مثبت بنیادین محسوب میشود، افزود: برآورد می‌شود تعمیر روسازی مجدد معابر با آسفالت بازیافتی نسبت به روسازی و زیرسازی مجدد معابر تا هشتاد درصد به لحاظ اقتصادی صرفه‌جویی به همراه داشته باشد که عدد قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: پروژه آسفالت بازیافتی اتفاق مثبت و گامی بزرگ در کشور محسوب میشود که یزد پیشگام آن شده است زیرا از تولید حجم انبوه نخالههای آسفالتی در شهرها جلوگیری و قیر کمتری مصرف میکند.

وی اضافه کرد: از زمان شروع به کار شورای پنجم حتی یک کیلو نخاله آسفالتی دور ریخته نشده است و این مهم در حفظ محیط زیست و کاهش ابتلا شهروندان به برخی بیماریها بسیار موثر است.

عباسی هرفته خاطرنشان کرد: از اردیبهشتماه سال جاری جنبشی در آسفالت شهر با آسفالت بازیافتی خواهیم داشت و بخشهای قابل توجهی از معابر و پیادهراهها با آسفالت بازیافتی پوشش داده خواهند شد.

کد خبر 419625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.