ثبت ملی ۷۱ اثر تاریخی و طبیعی در اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در طی سال ۱۳۹۸ شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور در مجموعه ۷۱ اثر پهنه استان اصفهان مورد تائید قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری _امروز ۳۱ فروردین ماه_ گفت: با توجه به اینکه در استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی در کنار هزاران میراث ارزشمند ناملموس و طبیعی شناخته شده است، در راستای حفاظت بهینه از این آثار در طی ۵ سال گذشته، این اداره کل تسریع در ثبت ملی این آثار را در دستور کار خود قرار داد.

او افزود: با در نظر گرفتن این سیاست، در طی سال ۱۳۹۸، کارشناسان ارشد اداره کل در سطح استان کار تدوین و مستند نگاری آثار ملموس و ناملموس را در دستور کار خود قرار داده، به نحوی که تا پایان سال ۱۳۹۸ از مجموع پرونده های تدوین شده، شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور، پرونده ۲۹ اثر تاریخی، ۳۱ اثر ناملموس، ۹ اثر منقول و ۲ اثر طبیعی را که در مجموعه به ۷۱ اثر می رسد، در پهنه استان مورد تائید قرار داد.

مدیرکل میراث فرهگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: با تائید ۷۱ پرونده ارسالی در سال ۱۳۹۸، مجموعه آثار ثبتی استان به ۱۹۵۹ فقره، شامل ۱۷۹۸ اثر تاریخ، ۱۴۰ اثر ناملموس، ۱۳ اثر منقول و ۸ اثر طبیعی رسید.

کد خبر 419596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.