جلوگیری از فعالیت ۴۵ واحد خرید ضایعات در قزوین

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بیش از ۴۵ واحد صنفی خرید و فروش ضایعات نیز در این شهر فعال است که به تمامی آنها اخطاریه خودداری از فعالیت ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، مهدی امینی توجه به سلامت مجموعه کارکنان و پاکبانان را که در خط مقدم برای پاکیزگی و بهداشت محیط شهری تلاش می کنند را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: در این راستا یک هزار نفر ساعت آموزش در خصوص نحوه صحیح جمع آوری پسماندها و همچنین استفاده از ماسک و دستکش و رعایت موازین بهداشتی حین کار برگزار و به تمامی پیمانکاران تجهیز نیروهای خدماتی به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده وفق دستورالعمل اعلامی ابلاغ شد.

وی افزود: پاکسازی و گند زدایی ساختمان ستادی و ۱۲ اداره تابعه وهمچنین توزیع وسایل حفاظت فردی به میزان نیاز به تمامی کارکنان سازمان به صورت دوره ای در حال اجرا است و عملیات گندزادیی یکصد دستگاه خودرو فعال در حوزه اجرایی و ستادی سازمان نیز روزانه انجام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به تجهیز چهار دستگاه کامیون به تانکر  و واتر جت جهت شستشو و گندزدایی معابردر راستای اجرای عملیات پیشگیرانه شیوع ویروس کوید۱۹ اشاره و افزود: هر شب با بکارگیری خودروهای تجهیز شده ، معابر پرتردد شهر و ۲۴۰ هزار متر مربع از انهار سرپوشیده و روباز سطح شهر شست‌وشو و گندزدایی می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰۰ تن رسوب و لای نیز از انهار خارج و حمل شده است.

امینی گندزدایی و شست‌وشوی روزانه مخازن زباله، ریل و محل استقرار آن را از دیگر اقدامات مهم سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در شبانه روز بیش از ۸۰۰  مخزن از مخازن ویژه جمع‌آوری پسماند تعبیه شده به همراه ریل  و جایگاه استقرار آن شستشو و گند زدایی می‌شود.

وی جلوگیری از تفکیک غیرمجاز زباله را از دیگر اقدامات سازمان دانست و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان به صورت جدی از فعالیت عوامل جمع آوری کننده پسماند خشک قابل بازیافت از معابر و مخازن و مبادی تولید و همچنین مراکز خرید و فروش ضایعات  جلوگیری بعمل آمد و در سطح شهر قزوین در اسفندماه بیش از ۷۰۰ نفر در بخش جمع‌آوری از معابر و مخازن فعال بودند که از فعالیتشان در سطح شهر جلوگیری شد؛ بیش از ۴۵ واحد صنفی خرید و فروش ضایعات نیز در شهر قزوین فعال است که به تمامی آنها اخطاریه خودداری از فعالیت ابلاغ شد.

کد خبر 419582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.