هیچ کدام از پاکبانان یاسوج به کرونا مبتلا نشده‌اند

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: با توجه به رعایت مسائل بهداشتی و توزیع ماسک و دستکش بین پاکبانان تا به امروز هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس در بین پاکبانان شهر یاسوج نداشته‌ایم.

به گزارش ایمنا، یعقوب فتاحی‌فر اظهار کرد: با شیوع کرونا فعالیت پاکبانان طبق روال گذشته بوده فقط به صورت شبانه روز با ۲۲ دستگاه ماشین حمل زباله کلیه زباله‌های سطح شهر بخصوص بیمارستان‌ها و مطب‌ها را به صورت ویژه جمع‌آوری کرده و با ۷۵ کارگر خدماتی که فقط در بخش جمع آوری زباله فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا با توجه به رعایت مسائل بهداشتی و توزیع ماسک و دستکش بین پاکبانان تا به امروز هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس در بین پاکبانان نداشتیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج اظهار کرد: ۲۵۰ نفر نیروی خدماتی پاکبان به صورت دو شیفت در حال تنظیف شهر، جاروی شهر، جمع آوری جداول و دو دستگاه تانکر شست‌وشوی جداول ۱۰ هزار لیتری جهت شست‌وشوی کلیه جداول شهر به صورت مداوم فعالیت می‌کنند.

فتاحی‌فر عنوان کرد: با شیوع بیماری افزایش نیروی پاکبان نداشتیم و از نیروهای موجود استفاده و فقط شیفت کاری را زیاد کرده و به صورت سه شیفت کاری در پاکسازی سطح شهر، جمع آوری ماسک و دستکش از سطح شهر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این مدت سه دستگاه تانکر آب پاش و دو تانکر شستشو با شش نفر نیرو در خصوص شستشوی جداول، سطح خیابان، نیمکت ها، سطل زباله اضافه کردیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: براساس دستورالعملی که دانشگاه علوم پزشکی داشته و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری سپاه به تمام پاکبان ها یک عدد ژل ضدعفونی کننده از شرکت “سینره” در ماه اول، به صورت ویژه ماسک و دستکش، همچنین الکل برای ضدعفونی ماشین ها و آب ژاول برای ضدعفونی ماشین های حمل زباله که بعد از هر بار تخلیه زباله ضدعفونی شوند و لباس و چکمه جدید دادیم.

فتاحی‌فر تاکید کرد: قبلا کار تفکیک جزئی زباله توسط پاکبانان را داشتیم، اما از زمان شیوع کرونا در بحث جمع آوری زباله هیچ گونه تفکیکی توسط پاکبانان را نداشته و زباله ها مستقیم در ماشین حمل زباله بارگیری و در محل دفن تخلیه می شوند.

 وی با بیان اینکه پاکبانان هیچ تفاوتی با ما ندارند، تصریح کرد: از خانواده‌هایی که مشکوک و یا مبتلا به بیماری کرونا ویروس شده و در خانه قرنطینه شده‌اند می‌خواهیم که حتما با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا حوزه معاونت خدمات شهری یا تلفن رسمی ما را اطلاع دهند تا کیسه زباله قرمز در اختیار آن‌ها قرار داده و زباله  آن‌ها را به صورت جدا جمع‌آوری کنیم که فرد دیگری مبتلا نشود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج اظهار کرد: بعضی دوره گردهای زباله هستند که کار را برای پاکبانان و جمع آوری پسماند را سخت کردند و متاسفانه این افراد قبل از اینکه پاکبانان شهرداری جهت جمع‌آوری زباله اقدام کنند از ساعت و نحوه جمع آوری اطلاع دارند و قبل از پاکبانان کیسه‌ها را به دنبال زباله‌های قابل فروش پاره کرده و مشکلاتی را برای جمع‌آوری ایجاد می کنند.

فتاحی‌فر ادامه داد: شرایط سخت است و شهرداری درآمد خاصی ندارد از مردم و کسبه می خواهیم که در خصوص بحث پرداخت عوارض پسماند کمک کنند که ما بتوانیم حقوق پاکبانان را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم از مراکز درمانی که کمک کنند و در این شرایط ضوابط محیط زیست و مرکز بهداشت را کاملا رعایت کنند یعنی از کیسه زباله مخصوص استفاده کرده و زباله‌های خود را بی خطر کنند که پاکبانان به این بیماری مبتلا نشوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 419577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.