زخم‌ها و موهبت‌های کرونا برای حیات وحش

شیوع ویروس کرونا باعث ماندن مردم در خانه و در نتیجه خالی شدن خیابان‌های شهرها شده است، اما اخیرا حیوانات این فضاهای خالی را پر کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از مراکز عمومی در سراسر شهرها شده است، مردم به ندرت از خانه‌های خود بیرون می‌روند، صنعت گردشگری تعطیل شده و دیگر کسی از باغ‌وحش‌ها دیدن نمی‌کند. بسیاری از خیابان‌ها عاری از وجود شهروندان است اما این روزها حیوانات جای خالی انسان‌ها را در خیابان‌ها پر کرده اند؛ این موجودات گرسنه در پی یافتن خوراک در خیابان‌های خلوت شهر پرسه می‌زنند. البته تمام حیوانات از شرایط به وجود آمده آسیب ندیده اند؛ چنین به نظر می‌رسد که بزهای وحشی ولز شمالی از قلمرو وسیع جدید خود لذت می‌برد اما میمون‌های تایلندی گرسنه در خیابان‌ها به دنبال افرادی هستند تا آن‌ها را سیر کنند. شاید دیدن تصاویری از حیوانات در خیابان‌های اصلی شهرها در نگاه اول بامزه به نظر برسد، اما با دقت بیشتر می‌توان به بحران اقتصادی به وجود آمده از گسترش ویروس کرونا پی برد.

نابودی صنعت گردشگری

ویروس کرونا باعث تعطیلی صنعت گردشگری در تمام شهرهای درگیر شیوع کووید-۱۹ در سراسر جهان شده است. کاهش بی‌سابقه حضور مردم و گردشگران در باغ وحش‌های تایلندی باعث گرسنه‌ ماندن حیوانات و به خصوص میمون‌هایی شده است که پیش از این غذای خود را از گردشگران دریافت می‌کردند. مردم شهر لپ بوری تایلند از حمله میمون‌ها به مرکز شهر برای یافتن غذا از میان زباله‌ها  گزارش داده‌اند به طوری که تنها در یک گزارش تعداد میمون‌هایی که در زباله‌های شهر در جستجوی یافتن چیزی برای خوردن بودند حدود هزار عدد تخمین زده شده است. میمون‌های این شهر پیش از این غذای خود را از گردشگران دریافت می‌کردند اما تعطیلی صنعت گردشگری باعث گرسنه ماندن این حیوانات شده است.

روابط پیچیده

پارک نارا در ژاپن از قدیمی‌ترین پارک‌های این کشور بشمار می‌رود که میزبان هزاران گوزن ژاپنی است که این گوزن‌ها در ردیف گنجینه‌های طبیعی کشور رده‌بندی شده است. گوزن‌های نارا در فضای پارک آزادانه حرکت می‌کنند و می‌توانند به خارج از پارک نیز بروند. شیوع ویروس کرنا باعث گرسنه ماندن گوزن‌های ژاپنی پارک نارا شده است و آن‌ها را به سمت خیابان‌های شهر برای یافتن غذا روانه کرده است. رسانه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهای زیادی از باغ‌ها و ایستگاه‌های متروی مملو از این مخلوقات زیبا و در عین حال گرسنه منتشر کرده است. گوزن‌های ژاپنی نیز مانند میمون‌های تایلندی غذای خود را از گردشگران تامین می‌کرند که متاسفانه تعطیلی صنعت گردشگری باعث گرسنه ماندن این حیوانات زیبا شده است.

بازگشت به طبیعت

در ولز شمالی، واقع در بریتانیای کبیر، گله‌ای از بزهای وحشی از کوه‌های اطراف یکی از شهرهای توریستی کشور به سمت مرکز شهر سرازیر شدند. این بزها که معمولا در پارکی نزدیک شهر زندگی می‌کنند با ردیابی بوی درختانی که به تازگی در مرکز شهر کاشته شده بود به  سمت شهر روانه شدند. تصاویری از شهر بارسلونای اسپانیا نیز منتشر شده است که حاکی از حرکت گرازهای وحشی در خیابان‌های خالی برای یافتن خوراک است.

آسایش خوشایند

شهروندان ونیز ایتالیا از آسایش یافتن بسیاری از حیوانات دریایی نظیر ماهی‌ها، اردک‌ها و دلفین‌ها در کانال‌های آب شهر خالی از هیاهو خبر داده‌اند. البته آسایش این حیوانات در محل زندگی خود برای آن‌ها بسیار خوشایند است چرا که کاهش حرکت قایق‌ها باعث شفاف و پاک شدن آب‌ کانال‌های سراسر شهر شده است و همین امر باعث ایجاد شرایط بهتری برای زندگی این حیوانات شده است.

کد خبر 419571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.