کاهش ۳۱ درصدی وابستگی شهرداری ساوه به ارزش افزوده

شهردار ساوه گفت: وابستگی شهرداری ساوه به ارزش افزوده از ۷۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی اظهار کرد: سال گذشته با وجود بحران‌های اقتصادی و مشکلات مالی، ۱۹۰ میلیارد  تومان از بودجه ۲۰۸ میلیاردی شهرداری محقق شد.

وی اضافه کرد: بودجه ۱۹۰ میلیارد تومانی شهر ساوه با مساحت، جایگاه و ویژگی‌های خاص شهری آن تناسب ندارد و به عبارتی ساوه مستحق این میزان بودجه نیست که در نظر داریم با سیاست‌گذاری‌های جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم، بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان بیشتری محقق شود.

شهردار ساوه ادامه داد: بودجه امسال شهرداری ساوه نیز  ۲۲۸ میلیارد پیش‌بینی شده که بخشی از آن سهم هزینه‌های جاری، بخشی نگهداری شهر و بخشی نیز صرف امور عمرانی، احداث و توسعه در شهر می شود، لذا برای تحقق این بودجه همچنان نیازمند بررسی راهکارهای توانمندسازی افزایش درآمد در شهرداری هستیم.

حسینی تصریح کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان برای احداث کمربندی های شهر (کمربندی جنوب و شرق) به عنوان پروژه‌های حیاتی شهر پیش‌بینی کرده‌ایم که احداث اولین سینمای شهر ساوه در محله قاسم‌آباد و ساماندهی مبلمان شهری از دیگر  پروژه‌های مهم است.

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از شهرهای کشور نحوه کسب درآمد به چالشی بزرگ برای شهرداری‌ها تبدیل شده و این در حالی است که کسب درآمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت شهرداری می‌شود.

شهردار ساوه یادآور شد: سال ۹۵ میزان وابستگی مالی شهرداری ساوه به ارزش افزوده ۷۰ درصد بود به همین دلیل شهرداری ساوه  در برنامه ششم توسعه و اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در کشور متحمل بیشترین آسیب شد.

حسینی اظهار کرد: با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در مجموعه شهرداری در دو سال گذشته میزان وابستگی مالی بودجه شهرداری به ارزش افزوده از ۷۰ به ۳۹ درصد کاهش یافته و این کار بسیار بزرگی است چون در سخت‌ترین شرایط توانسته‌ایم ۶۱ درصد بودجه شهرداری را از دیگر منابع شهری تامین کنیم.

وی بر کاهش بار هزینه‌ها و افزایش درآمدزایی در مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته سهم مناطق و سازمان‌ها در ایجاد درآمد تعریف شده است و برای تحقق بودجه سال جاری  مناطق شهرداری باید ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشند و سازمان‌ها نیز همچنان در مسیر درآمدزایی حرکت کنند.

شهردار ساوه تصریح کرد: هم اینک حرکات خوبی در سازمان‌های مدیریت پسماند، فضای سبز و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری آغاز شده است، اما در سازمان‌هایی مانند عمران هنوز در این زمینه باید بیشتر تلاش کند تا بتواند در جهت کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمد  در این شرایط سخت یاریگر شهرداری باشد.

حسینی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در پساکرونا اظهار کرد: در سال ۹۹ بواسطه بحران پساکرونا با تنش‌هایی مواجه هستیم که امیدواریم با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق از آن با موفقیت عبور کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 419563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.