اعزام آتش‌نشانان رشت به بیش از ۴۸۰۰ ماموریت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی این شهر در سال ۹۸ به چهار هزار و ۸۰۷ مورد مأموریت اطفای حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند.

بابک رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال گذشته تعداد دو هزار و ۲۲۱ مورد عملیات اطفای حریق انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۳۳ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸درصد افزایش داشته است که متاسفانه تنها ۲۳ درصد این واحدها دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۵۵ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار ، ۲۰۹ مورد آتش سوزی خودرو و ۱۶۴ مورد آتش سوزی واحدهای تجاری بوده است.

به گفته وی علت ۵۰درصد از آتش سوزی‌ها در رشت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده و فقط ۴۷ درصد واحدهای تجاری آتش گرفته، بیمه آتش سوزی داشته اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت عنوان کرد: در سال ۹۸ یک هزار و ۳۴۵ مورد خدمات ایمنی در رشت، توسط سازمان آتش نشانی پوشش خدماتی داده شده است.

وی با بیان اینکه محبوس شدن افراد در آسانسور رتبه نخست حوادث سال ۹۸ در رشت را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی رشت در زمینه افراد محبوس شده در آسانسور ۴۴۹ مورد خدمات  ایمنی ارائه کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

رمضانی اضافه کرد: محبوس شدن افراد در اماکن مختلف ۲۶۹ مورد با یک درصد افزایش و بسته شدن در بدون محبوس شدن افراد به تعداد ۳۹۴ مورد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ با کاهش ۱۳ درصدی روبه رو بوده است.

وی تاکید کرد: ایمنی و سرویس تجهیزاتی همچون آسانسور، در خروجی منازل، اتاق خواب، سرویس بهداشتی باید بیشتر مورد توجه شهروندان قرار گیرد تا به واسطه نقص در تجهیزات شاهد حوادث ناگوار ناشی از محبوس شدن کودکان و افراد سالمند نباشیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت ادامه داد: امدادرسانی برای نجات و یا رهاسازی حیوانات گرفتار در سال گذشته ۵۸۱ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

وی افزود: کارشناسان واحد پیشگیری در این مدت در زمینه طرح ایمنی، بازدید کارشناسی و پایان کار ساختمان، بررسی علت حادثه حریق و بازدید از اماکن مختلف تعداد شش هزار و ۷۲۲ مورد به شهروندان خدمات ارائه کردند.

رمضانی با اشاره به ارائه آموزش ایمنی به تعداد ۵۸ هزار و ۳۰۴ نفر از شهروندان افزود: این کلاس‌های آموزشی به تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۷ نفر به دانش آموزان دبیرستان ها، ۱۱ هزار و ۴۹۶ نفر نونهالان و کودکان مهد کودک های رشت ارائه شده و این کلاس های آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در رشت ۲۳ درصد کاهش داشته است.  

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴ تیم از ۱۴ ایستگاه آتش نشانی با بکار گیری هشت دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، چهار دستگاه خودروی سبک عملیاتی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین عملیاتی، یک دستگاه پیکاب و ۱۴ دستگاه سم پاش دستی و AFT همه روزه با استفاده از ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده به صورت شبانه روزی معابر و اماکن عمومی شهر رشت را پاکسازی، گندزدایی و ضد عفونی کرده اند.

کد خبر 419544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.