روند صدور پروانه در قم دو مرحله‌ای می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه برنامه امسال شهرداری دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه است، گفت: تلاش داریم که پیش پروانه حداقل یکساله صادر کنیم که نیازی به نقشه‌های نظام مهندسی نیست تا روند کارهای ساخت و ساز تسهیل و تسریع پیدا کند.

به گزارش ایمنا، غلامرضا جانقربان با اشاره به ظرفیت‌های سامانه سرای هشت برای تسهیل خدمات به مردم، اظهار کرد: به همین خاطر با پیشرفت تکنولوژی به دنبال توسعه آن هستیم و نیاز است باقی دستگاه‌ها هم به این سامانه بپیوندند.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه تمامی استعلامات برای صدور پروانه را انجام می‌دهد و به همین خاطر عمده تردد مردم به دستگاه‌های خدمات‌رسان کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: البته دستگاه‌های خدمات رسانی باید بسترهای لازم را در این خصوص فراهم کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر اینکه برنامه امسال شهرداری دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم که پیش‌پروانه را حداقل یکساله صادر کنیم که نیازی به نقشه‌های نظام مهندسی نیست تا روند کارهای ساخت و ساز تسهیل و تسریع پیدا کند.

جانقربان با بیان اینکه در مرحله بعدی پس از صدور پیش‌پروانه مالک فرصت دارد نسبت به آماده‌سازی نقشه‌های ساختمانی و تایید آنها اقدام کند، گفت: این کار اقدامی در راستای ارائه حق انتخاب به شهروندان و سرعت بخشیدن به کار صدور پروانه ساختمانی است.

کد خبر 419538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.