افزایش ۴۷ درصدی آمار پرخاشگری در جامعه شهری

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس مطالعه میدانی که از ۲۱ اسفندماه آغاز شده، ۴۷ درصد آمار پرخاشگری در جامعه شهری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با انتقاد از روند اجرای فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در شرایط فعلی شاید بهتر بود به دلیل گسستگی‌های موجود در جامعه، از فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده می‌شد.

وی افزود: سیستم مدیریت بحران کشور همیشه منتظر دقیقه نود بوده تا با بحران‌ها مقابله کند و همین موضوع باعث شده کشور همواره بیشترین خسارت را از این حوزه ببیند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سیل و زلزله بزرگترین معضل، مدیریت بحران است که نمی‌تواند شرایط را مدیریت کند، تصریح کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در چین، دو ماه طلایی را داشتیم که این فرصت ازدست رفت اما اکنون در دوران گذار از بحران، مدیریت بحران کشور آزمون بزرگی را در پیش دارد که باید بهتر از گذشته نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به ترس‌های ناشی از شیوع کرونا و اثرات آن بر نهاد خانواده و رابطه میان والدین و فرزندان، اضافه کرد: براساس مطالعه میدانی که از ۲۱ اسفندماه آغاز شده، ۴۷ درصد آمار پرخاشگری در جامعه شهری افزایش یافته است و افسردگی‌های ناشی از کرونا نیز به‌طور چشمگیری روبه افزایش است.

محمدی ادامه داد: پس از آنکه از ترس ناشی از بحران کرونا عبور کردیم، اختلالات دیگر بروز پیدا می‌کند که رفع آن نیاز به همراهی مردم و مدیریت بهتر شرایط از هم‌اکنون دارد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است برای تصمیم‌گیری درخصوص کلانشهرها در ستاد مقابله با شیوع کرونا، از توانمندی اعضای شوراها نیز استفاده شود و نباید به دغدغه‌مندی شوراهای شهر در این رابطه بی‌توجهی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نگران ایجاد موج دوم و سوم کرونا در شهر هستیم، گفت: خسارت‌های اجتماعی کرونا بیشتر از خسارات معیشتی است که دولت نگران آن است بنابراین باید برای تصمیم‌گیری در مورد کلانشهرها، دستگاه‌های محلی که ارتباط بیشتری با جامعه دارند، مداخله داشته باشند.

تلاش نیروهای خدمات شهری گمنام ماند

وی با بیان اینکه کرونا آزمونی بود که روح همدلی، همراهی و شهامت در ملت را محک زد و تلاش اقشار مختلف را در راه خدمات‌رسانی نمایان کرد، ادامه داد: در کنار مدافعان سلامت، عده‌ای دیگر نیز به‌صورت گمنام در خط مقدم مبارزه با بحران کرونا فعالیت کردند.

محمدی تصریح کرد: اقدامات انجام شده توسط نیروهای بی نام و نشان مدیریت شهری به ویژه در معاونت خدمات شهری و بخش‌ها و واحدهای زیرمجموعه آن برای مقابله با شیوع کرونا در کنار مدافعان سلامت در حوزه بهداشت درمان قابل تقدیر بوده زیرا در برخی از بخش‌ها مانند باغ رضوان، نیروهای خدمات‌رسان یک گام بالاتر از مدافعان سلامت در رویارویی با مخاطرات در تلاش بودند.

وی همچنین از اقدامات انجام شده توسط شهردار و معاونت‌های مختلف شهرداری مانند معاونت فرهنگی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، اعضای شورا و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و شورای شهر در دوران بحران کرونا تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قشری از هنرمندان شهر همه منابع مالی خود را درپی شیوع کرونا از دست داده‌اند، افزود: اگرچه شهر به شرایط عادی بازگشته اما بازار هنر هنوز با شرایط عادی خود فاصله دارد که نیاز است شهردار اصفهان از قشر هنرمندان حمایت کند.

کد خبر 419534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.