کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در هفته سوم فروردین

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۵ تن مواد مخدر در کشور در بازه زمانی شانزدهم تا بیست و دوم فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، ناصراصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۵ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۵ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم) حدود ۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۵ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان یک هزار و ۵۰۷ کیلوگرم حشیش، ۷۳ کیلوگرم هروئین، ۳۲ کیلوگرم گراس، ۶۸ کیلوگرم شیشه و ۶۷۱ مرفین و ۲۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً دو هزار و ۶۵۳ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۱۱۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۵۰۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۳۱ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ افزود: بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و ۴۴۵۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۷ درصد کشفیات کشور است. کرمان با دو هزار و ۸۵۰ کیلوگرم، تهران با یک هزار و ۳۹۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۹۳۰ کیلوگرم، اصفهان با ۸۶۰ کیلوگرم، قم با ۷۶۵ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۷۰۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد اضافه کرد: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان،هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۴ درصد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اصلانی، اظهار کرد: طی این مدت هشت دستگاه خودرو و دو قبضه سلاح توقیف شد. ۵۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۱ درصد انتظامی بوده است.

کد خبر 419532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.