آبیاری ۹۵ درصد از فضای سبز قزوین با روش‌های مکانیزه

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با ببان اینکه ۶۲۳ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد،گفت: بیش از ۹۵ درصد فضای سبز شهری به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی رحمانی با بیان اینکه نحوه آبیاری درختان شهر را به صورت قطره‌ای و با استفاده از آب خام است، اظهار کرد: شبکه آبیاری این فضاها از طریق  آب غیر شرب و چاه‌هایی که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد و به هیچ وجه از آب فاضلاب شهری برای آبیاری درختان استفاده نمی‌کنیم.

وی میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد را  حداقل ۱۵ متر مربع عنوان کرد و افزود: این سرانه در قزوین ۱۴ مترمربع است و در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌ فضای سبز شهری در سطح شهر قزوین انجام و پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری به مجموعه‌ی فضای سبز این شهر اضافه شده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تاثیر فضای سبز در سلامت و شادابی شهروندان، افزود: در دهه های اخیر رشد سریع شهرنشینی باعث شلوغی، ترافیک و آلودگی در فضاهای شهری شده و توسعه  فضای سبز شهر در جهت کاهش آلودگی های هوا و محلی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: تاکنون شهرداری قزوین برای توسعه فضای سبز اقدامات خوب انجام داده و تلاش می‌کند با حفظ فضاهای موجود و توسعه این فضاها سرانه فضای سبزرا افزایش دهد.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از فضای سبز و پارک‌های سطح شهر بسیار خوب است، اضافه کرد: هم اکنون ۷۳ پارک و بوستان در سطح شهر قزوین وجود دارد که در راستای توزیع عادلانه فضای سبز در محلات و دسترسی لازم شهروندان به بوستان‌ها در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت خود مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین یادآور شد: در زمینه‌ تجهیز پارک‌ها به لوازم و تجهیزات مورد نیاز بر اساس استانداردهای روز نیز کارهای خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: سالانه پنج درصد بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر از طریق عوامل انسانی تخریب می شود که شهروندان باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون دو پارک مختص بانوان در شهر وجود دارد و برای رعایت حقوق شهروندی در منطقه جنوب شهر امسال پارک بانوان در این منطقه به منظور جبران امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تعطیلی تمامی بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای سطح شهر به منظور پیشگیری از کرونا افزود: تعطیلی بوستان‌های سطح شهر در راستای حفظ سلامت شهروندان و به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به ۴۵ بازیگاه کودک در سطح شهر افزود: فعالیت این بازیگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است و کار شست‌وشو و گند زدایی کلیه وسایل بازی ، ورزشی و مبلمان پارکی بصورت روزانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین شست‌وشو و گند زدایی تمامی سیروس های بهداشتی و تعطیلی موقت سرویس‌های آن‌ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 419520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.