احداث نخستین پارک کودک هوشمند کشور در سمنان

شهردار سمنان گفت: نخستین پارک هوشمند کشور در راستای ایجاد مولفه‌های شهر دوستدار کودک که تا به امروز شهر سمنان در آن پیشرو بوده، آماده بهره‌برداری و آغاز به کار است.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی اظهار کرد: پارک هوشمند سمنان به صورت سرپوشیده و در محیط کروی شکل در ورودی بوستان کوشمغان قرار دارد و می تواند به یکی از پرطرفدارترین اماکن بازی ویژه کودکان باشد.

وی افزود: امروز خانه‌ها به صورت آپارتمانی است و پیشرفت فناوری هایی مانند گوشی همراه  هوشمند باعث شده کودکان در خانه و بدون تحرک با ابزارهایی مانند تبلت و گوشی هوشمند سرگرم شوند و این پارک هوشمند یک محل بازی ترکیبی است که علاوه بر ایجاد تحرک با استفاده از فن آوری های نوین و با تاکید بر استفاده  از گوشی تلفن همراه و تبلت، بازی های متنوع ، جذاب و آموزنده ای را برای کودکان فراهم کند.

شهردار سمنان ادامه داد: بازی‌های واقعیت مجازی در پارک هوشمند سمنان با تاکید بر آموزش‌های شهروندی فرهنگی و علمی برای کودکان طراحی شده و در بخشی نیز بازی ورزشی در نظر گرفته شده است.

ناظم‌رضوی گفت: روش بازی‌ها در این پارک به گونه‌ای است که در ابتدا نرم‌افزاری کم حجم بر روی تلفن همراه و یا تبلت کودک نصب می‌شود و پس از ورود به پارک مراحل مختلف را طی می‌کند، در مرحله اول وارد جنگلی با ۱۰ حیوان می‌شود که به شکل فیزیکی ساخته شده است و زمانی که کودک دوربین گوشی را به سمت این حیوانات می‌گیرد آن حیوان به شکل سه بعدی حاضر می‌شود و شروع به معرفی خود و صحبت کردن با کودک می‌شود.

ناظم‌رضوی اضافه کرد: مراحل مختلف این پارک با شیوه گرفتن دوربین بر اشیا ساخته شده  و متحرک شدن شکل سه بعدی آن در صفحه گوشی یا تبلت برای کودک جذابیت های بسیاری را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مراحل رشد گیاه، حوضچه دلفین ها، شهر خوراکی‌ها، آموزش نماز، پرتاب توپ و آشنایی با منظومه شمسی از جمله قابلیت‌های دیگر پارک هوشمندکودک سمنان است.

شهردار سمنان اضافه کرد: این پارک سرپوشیده در داخل بوستان کوشمغان قرار دارد و به زودی طرح های آموزشی نیز در فضای باز این بوستان برای کودکان ایجاد می‌شود تا مجموعه کامل‌تر به بهره‌بردای برسد، همچنین در کنار استخر کوشمغان نیز مکان تفریحی پذیرایی برای استراحت خانواده ها و ورود به باغ راه‌های این منطقه در حال ساخت است.

ناظم‌رضوی گفت: در تلاش هستیم برای معرفی این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک، طرح‌هایی مانند اولین پارک هوشمند ایران، شهربازی بزرگ سیمرغ و مرکز تخصصی کودک و خانواده کارن را به بهره برداری برسانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 419510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.