حناچی درخواست‌های مالی شهرداری‌ها را به دولت منتقل می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران دغدغه‌های درآمدی شهرداری که این دغدغه‌ها مربوط به تمام شهرهای کشور شده و تنها مختص تهران نیست را در هیأت دولت مطرح می‌کند تا در نتیجه تصمیم دیرهنگام دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) پیش از آغاز دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی اعضا و شهردار تهران، اظهار کرد: در این جلسه در مورد درآمد فصل بهار و کل سال شهرداری موضوعاتی مطرح و قرار شد در سطح وزارت کشور و دولت پیگیری شود.

وی افزود: به دلیل کاهش صدور پروانه ساخت، کاهش خدمات مالیات ارزش افزوده و مصوبات ستاد کرونا و افزایش حقوق و دستمزد، شهردادی‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع کشوری بوده و مختص شهرداری تهران نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی دغدغه‌های درآمدی شهرداری را در هیأت دولت مطرح می‌کند تا در نتیجه تصمیم دیرهنگام دچار مشکل نشویم، تصریح کرد: گزارشی از سوی شهردار تهران برای رفع دغدغه‌های درآمدی نیز مطرح شد که اعضای شورا با پیشنهادات خود موارد مطرح در این گزارش را کم و زیاد کردند و اگر نیاز بود به صورت لایحه دو فوریتی و یک فوریتی در شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی نیز در خصوص افزایش اختیارات شهرداری‌های مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها داده شد تا بتوانند خارج از بروکراسی اداری کسب درآمد کنند و برای حل مشکلات موجود در حوزه اجتماعی و فرهنگی، از کمک مردم و سمن‌ها استفاده شود.

در شرایط عادی امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو وجود ندارد

هاشمی خاطرنشان کرد: روز به روز بر تعداد مسافران مترو افزوده می‌شود و همزمان با آغاز فعالیت اصناف مختلف، این آمار افزایش نیز پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: روز گذشته از ۱۰۰ هزار مسافر در روز، تعداد مسافران مترو به ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد و اگر همین روند ادامه داشته باشد این تعداد به آمار اسفندماه یعنی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مسافر خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر آزادسازی طرح‌های ترافیکی و فعالیت‌های دیگر انجام شود مترو همان دو میلیون مسافر در روز را خواهد داشت که با این جمعیت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر نیست.

کد خبر 419503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.