محورهای منتهی به چهارباغ سنگفرش می‌شود

مدیر پروژه چهارباغ عباسی اصفهان گفت: محورهای منتهی به چهارباغ همچون عباس‌آباد، شیخ بهایی، آمادگاه وکوچه عالم‌آرا ساماندهی و سنگفرش می‌شود تا علاوه بر داشتن نظم ترافیکی بهتر، از حالت مغشوش بودن و بی‌نظمی‌خارج شود.

سعید سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احیا و سرزنده‌سازی چهارباغ صرفاً سنگفرش کردن و انجام اقدامات فیزیکی نبوده است.

وی با بیان اینکه چهارباغ در حوزه وجود مراکز و پاتوق‌های فرهنگی و هنری در شأن کلانشهری مثل اصفهان، کمبودهای جدی دارد، افزود: در چهارباغ تنها سه الی چهار پرده سینما و چند کتابفروشی وجود دارد، اما نمادها و مراکز فرهنگی برای اهالی فرهنگ و هنر آنچنان قابل توجه نیست، از این رو برنامه‌ریزی شده تا این موارد را مهیا کنیم.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی اصفهان ادامه داد: چهارباغ در گذشته میراث ناملموس غنی داشته است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کارهای اهالی فرهنگ و هنر از چهارباغ بیرون رفتند و این اتفاق آسیب‌هایی به اصفهان وارد کرد، از این رو برای احیای فعالیت آنها روی مباحث پایدار فرهنگی و هنری تمرکز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید هویت و شخصیت چهارباغ به مردم شناسانده شود، گفت: برای حفظ و نگهداری این میراث اقداماتی انجام شده است.

سهرابی از کلنگ زنی پروژه سالن آمفی تئاتر شهر در چهارباغ خبر داد و افزود: در صدد هستیم تابستان امسال آغاز این پروژه کلنگ‌زنی شود و اقدامات اجرایی و ساختمان سازه‌ای آن به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: محورهای منتهی به چهارباغ  همچون عباس‌آباد، شیخ بهایی، آمادگاه و کوچه عالم‌آرا ساماندهی و سنگفرش می‌شود تا نظم ترافیکی بهتری داشته باشد و از حالت مغشوش بودن و بی نظمی‌خارج شود.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی اصفهان از پیرایش شهری چهارباغ خبر داد و گفت: پیرایش شهری تابلوها بر اساس نظر طراحان، متخصصان و بعضی از مراجع ذی‌صلاح شهرداری انجام خواهد شد تا نظم خوب بصری در حوزه تابلوهای شهری این نقطه از شهر داشته باشیم.

وی با تاکید بر تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری در چهارباغ، اظهار کرد: البته باید مردم، اهالی فرهنگ و هنر و کسبه‌ فعال حوزه فرهنگ و هنر در چهارباغ همکاری و حمایت لازم را داشته باشند.

کد خبر 419489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.