ایران متفاوت از سایر دنیا با کرونا می‌جنگد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از پارلمان‌های شهری جهان خواست برای برداشتن تحریم‌ها علیه ایران در "جنگ نابرابر" با کرونا، با خواسته مردم ایران همراه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در صفحه اینستاگرام خود، خطاب به اعضای پارلمان‌های محلی در سراسر جهان، نوشت: "بیش از دوماه است که همشهریان و هموطنان من در ایران با ویروس کرونا در حال جنگ اند؛ یک جنگ نابرابر

امروز بسیاری از ایرانیان برای اینکه بتوانند در امان باشند مدتهاست که نتوانسته‌اند با پدر، مادر و عزیزانشان دیدار و ملاقات داشته باشند .

در رابطه با این ماجرا می‌شود گفت حس همبستگی میان همه هم وطنان و حتی کسانی که خارج از مرزها هستند پدیدار شده است. ما امروز قطعا نگران کسانی که با این بیماری درگیر و در حال مبارزه هستند و سوگمند از دست دادن عزیزانشان هستند در تمام جهان هم درد، هم‌نوا و هم راستا هستیم.

با این رویکرد ذکر این نکته ضروری است: مشکلی که ما در ایران داریم شاید با کسانی که در خارج از مرزهای ایران با این مقوله در حال درگیری و مبارزه هستند فرق می کند.

ما متاسفانه علاوه بر بیماری کرونا با مسئله "تحریم" روبه رو هستیم. ما برای اینکه بتوانیم این ویروس مرگبار را شکست دهیم قطعا نیازمند امکانات اولیه هستیم که این امکانات نیاز به جلب مساعدت و کمک‌هایی است که تمام انسان‌ها و کشورها در این گونه مواقع به کمک همدیگر می‌شتابند.

اگر بتوانیم این پیام را به عنوان یک درک درست و دقیقی به همکاران پارلمان‌های محلی و شورای شهرهای جهان برسانم و آن پیام این است که ما در کشورمان امروز ده‌ها هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ از آنها درخواست دارم که نسبت به این مقوله و ماجرا با دیدی جهانی بنگرند .این یک مسئله جهانی است .همه انسانها درگیر آن هستند و نژاد، مرز و ملیت نمی‌شناسد. باید حداکثر تلاش ممکن در این جهت داشته باشند."

کد خبر 419488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.