کنایه‌های علی مطهری به سخنگوی شورای نگهبان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

کنایه‌های معنادار علی مطهری به سخنگوی شورای نگهبان

علی مطهری، نماینده مردم تهران در یادداشتی نوشت: واکنش های آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نسبت به مسائل مربوط به انتخابات گذشته از حد متعارف خارج شده است. می توان گفت نسبت به این موضوع آلرژی و حساسیت پیدا کرده است به طوری که با کمترین بهانه ای وارد این گود می شود و از خود دفاع می کند و بدون آنکه کسی از او سؤال کند، بر درستی رد صلاحیت ها اصرار می ورزد. به نظر می رسد که وی به خاطر رد صلاحیت های بی حساب دچار عذاب وجدان شده و دنبال آرام کردن وجدان خویش است. اگر چنین باشد امر مبارکی است و نشانه آن است که هنوز وجدان و فطرت انسانی در ایشان زنده است.حساسیتی که ایشان نسبت به مطرح شدن طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات در مجلس از خود نشان داده و حرفهای بی اساس زده است قابل تأمل است، ضمن این که با جایگاه ایشان یعنی عضویت و سخنگویی شورای نگهبان نیز تناسب ندارد. اولاً با لحن تمسخرآمیز با مجلس سخن گفته است. سخن از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی مجلس به میان آورده است، کنایه از این که بخشی از تعطیلات مجلس ناشی از عکس العمل او در مقابل رد صلاحیت ها بوده است، حال آنکه این تعطیلات به دنبال دستور وزارت بهداشت بوده است و این روزها هم که جلسات آن تشکیل می شود به نظر من کار درستی نیست و بیشتر از ترس رسانه هاست.

آقای کدخدایی احقاق حق نمایندگانی را که علیه آنها گزارش خلاف واقع داده شده و به همین دلیل رد صلاحیت شده اند تحقیر می کند و امر کوچکی می شمارد و می گوید در وسط بحران کرونا چرا به این موضوع پرداخته اید؟ گویی احقاق حق زمان خاص دارد و مثلاً باید همه امور در حالت عادی باشد تا بتوان با ظلمی مبارزه کرد. دستور قرآن را فراموش کرده است که به کسی که مظلوم واقع شده است اجازه فریاد و بدگویی به ظالم داده است.

درخواست ترکان برای رد اعتبارنامه نمایندگان درگیر دلالی

اکبر ترکان مشاور عالی پیشین حسن روحانی و عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه به نظر من روی دوش مجلس جدید ۲ وظیفه مهم است، گفت: یک وظیفه از این ناشی می شود که ۹۰ نفر از نمایندگانی که در مجلس قبل بودند و یکی دو ماهی از عمرشان باقی است،‌ اینها به دلایل مالی و مداخلات اقتصادی رد صلاحیت شده اند. مثلا رد صلاحیت علی مطهری معلوم است که جنبه سیاسی داشته است،‌ اما شورای نگهبان اعلام کرد که عده ای در کارهای خلاف بودند مثل دلالی و مداخله در امور ناباب تجاری و ... که طبق صحبت های شورای نگهبان عده زیادی اینگونه بودند.

ترکان ضمن اشاره اینکه برخی با وجود داشتن تخلفات مالی راهی مجلس یازدهم شده اند، گفت: برای اینکه دوباره فشار آورده اند و تائید صلاحیت شده‌اند که اسامی آنها معلوم است. اعتبارنامه اینها باید رد شود و نباید اجازه دهیم اینها همچنان در مجلس بمانند وگرنه مجلس دوباره همان اتهامات قبلی را متوجه می شود. این بخش بسیار مهمی است و تقاضای ما از مجلس جدید این است که اعتبار مجلس را فدای این اشخاص ناباب نکند.

این عضو حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: از سوی دیگر در این دوره ای که گذشت نمایندگان مداخلاتشان در قوه مجریه خارج از حد و اندازه بود به طوری که نماینده مجلس فشار می آورد که فلان نفر را مدیر کل استان کنید یا فلان نفر را به عنوان رئیس اداره بگذارید،‌این کسانی که به عنوان وابستگان به نمایندگان در مصدر  امور قرار گرفته اند،‌اینها یکی از نکات فساد و آسیب پذیری دوره گذشته مجلس بوده اند.

انتقاد قربانی از صف‌های طولانی مردم برای ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی

محمدحسین قربانی با اشاره به اجرای فاصله‌گذاری هوشمند گفت: دو ماه از بحران کرونا در کشور می‌گذرد، در این مدت شاهد همکاری مردم با مدیران اجرایی، دولت و وزارت بهداشت در اجرای پروتکل‌ها و حمایت همه‌جانبه بودیم که جای قدردانی دارد اما امروز وارد فاز دیگری از قرنطینه شده‌ایم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی رعایت بسیاری از اصول بهداشتی اولیه توسط عامه مردم و پروتکل‌های اعلامی توسط ستاد کرونا بسیار مهم است؛ اگر مردم رعایت نکنند همه زحمات تیم درمان و حاکمیت از بین خواهد رفت.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به بسته معیشتی دولت گفت:  دولت با اتخاذ تدابیری به مردم یارانه معیشتی و وام یک میلیون تومانی داده و راه ثبت‌نام را سامانه پیامکی اعلام کرده است، اما امروز گزارشاتی از صف‌های طولانی بدون رعایت فاصله اجتماعی در باجه‌های پستی و پست بانک‌ها رسیده که باعث نگرانی جدی شده است. انتظار می‌رود مردم طبق اعلام دولت و وزارت رفاه و سازمان برنامه به صورت غیرحضوری برای دریافت وام ثبت‌نام کنند چون بحث سلامت مردم است که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد البته که موضوع رفاه و معیشت مردم هم دارای اهمیت است.

مسیح مهاجری: کرونا چه نسبتی با ظهور امام زمان دارد؟

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: عوارض ویروس کرونا فراوان است و فراوان‌تر از عوارض، اظهارنظرهای عجیب و غریب درباره این عوارض است. از عجایب روزگار ما اینست که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، نظر دادن درباره مسائلی که هیچ ربطی به آن حادثه ندارند بیش از اظهارنظر درباره خود آنست. از این عجیب‌تر آنکه همه صاحب نظر می‌شوند و هرچه به ذهنشان برسد می‌گویند. جالب است که موضوع حادثه هر قدر ناشناخته‌تر باشد، اظهارنظرها هم بیشتر می‌شود. علت اینست که اولاً بسیاری از مردم مایل هستند درباره آن موضوع ناشناخته اطلاعاتی به دست بیاورند و ثانیاً اظهارنظرکنندگان هم نگران حرف‌های بی‌پایه و اساس خود نیستند، زیرا می‌دانند کسی نمی‌تواند به این زودی‌ها مچ آن‌ها را بگیرد که چرا چیزی را که نمی‌دانی می‌گوئی. این افراد، بر مبنای ضرب‌المثل «سنگ مفت، گنجشک مفت» عمل می‌کنند و اهمیتی به پیامدهای این روش غیرعلمی خود نمی‌دهند.در این میان، کسی پیدا نشد بگوید یک ویروس منحوس چگونه می‌تواند مأمور خدا باشد؟ کسی نپرسید چه نسبتی میان یک بیماری با موضوع ظهور امام زمان علیه‌السلام وجود دارد؟ کسی نگفت اگر عالم‌گیر شدن یک بیماری و جان باختن‌های میلیونی انسان‌ها از علائم ظهور است پس چرا آنهمه طاعون و وبا و آنفلوآنزا با بیش از ۵۰ میلیون کشته که قبل از این به سراغ ملت‌ها آمدند باعث ظهور نشدند؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند بعد از پایان دوران کرونا آدم‌ها دست از خیانت و نزاع و فساد و قتل و جنگ و سلطه‌گری و قدرت‌طلبی برمی‌دارند؟ چه کسی می‌تواند اطمیان بدهد کرونا خوی برتری‌طلبی انسان‌ها را تغییر می‌دهد و دنیا گلستان می‌شود؟

کد خبر 419457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.