دانشگاه‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه کردند؟

دانشگاه‌های جهان در حال تولید تجهیزات پزشکی و شیلدهای محافظتی هستند که بسیاری از کشورها در دوران شیوع ویروس کرونا با کمبود آن‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان، بسیاری از کشورها با مشکل کمبود تجهیزات پزشکی مواجه شده‌اند، این شرایط کار را برای پزشکان و پرستاران بسیار دشوار کرده است؛ بنابراین شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل، فورد و اچ پی با استفاده از فناوری "چاپ سه بعدی"، در حال تولید شیلدهای پلاستیکی پزشکی هستند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز در  تولید این نوع شیلدها فعالیت دارند. در ادامه به معرفی اقدامات بعضی از این دانشگاه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌پردازیم:

دانشگاه Harvard

دانشگاه "هاروارد" پس از مطلع شدن از این موضوع که کادر درمانی با مشکل کمبود تجهیزات پزشکی مواجه شده‌ و انجام دادن وظایف کاری برای آن‌ها بسیار دشوار است، از هفته پیش تولید تجهیزات محافظتی را آغاز کرد. این دانشگاه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تا کنون ۹۰ شیلد محافظتی تولید کرده و به دو بیمارستان تحویل داده است. دانشگاه هاروارد اعلام کرده که قادر است ۸۰۰ شیلد محافظتی و سه هزار و ۵۰۰ نقاب چاپ سه بعدی تولید کند.

دانشگاه MIT

محققان دانشگاه MIT نیز به منظور رفع کمبود تجهیزات پزشکی شروع به تولید شیلد با استفاده از لیزر کردند؛ فناوری لیزر قادر است ورقه‌های پلاستیکی را به اندازه شیلدهای محافظتی برش بزند. پژوهشگران این دانشگاه باور دارند که این دستگاه لیزری می‌تواند روزانه ۸۰ هزار شیلد تولید کند؛ این نوع شیلدها پس از تولید به بیمارستان‌ها تحویل داده می‌شود.

دانشگاه Duke

دانشگاه Duke  که یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا به شمار می‌رود، ۶۵ دستگاه  چاپگر سه بعدی دارد که می‌تواند روزانه ۱۵۰ شیلد تولید کند. پژوهشگران این دانشگاه اعلام کردند با توجه به اینکه روزانه نیاز به شیلد در بیمارستان‌ها بیشتر احساس می‌شود، لازم است آن‌ها را با سرعت بیشتر و تعداد زیادتر تولید کنند؛ آن‌ها تخمین می‌زنند که تقریبا ۱۰ هزار شیلد در این دانشگاه تولید خواهد شد.

دانشگاه Loyola

دانشگاه Loyola نیز با استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای بیمارستان‌های شهر "بالتیمور" شیلد تولید می‌کند. پژوهشگران این دانشگاه علاوه بر تولید دو پلاستیک قسمت بالایی و پایینی شیلدها، دیگر قسمت‌های شیلدها را نیز در سه آزمایشگاه مختلف دانشگاه تولید می‌کنند؛ این دانشگاه شیلدهای تولیدی خود را به بیمارستان‌های "جانز هاپکینز"، "سینای" و دیگر مراکز درمانی تحویل می‌دهد.

اقدامات دیگر دانشگاه‌های جهان

دانشگاه Syracuse نیز همانند دیگر بیمارستان‌ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به تولید شیلد می‌پردازد، به طوری که روزانه ۹۰ شیلد تولید کرده و به بیمارستان‌ها اهدا می‌کند. همچنین دانشگاه Northwestern تنها از طریق یک چاپگر سه بعدی روزانه هزار قطعه برای شیلدها تولید می‌کند، شرکت‌های دیگر نیز قطعات لازم را برای شیلدها تولید کرده و به بیمارستان‌ها ارسال می‌کنند.

کد خبر 419449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.