ربیعی: کنکور سراسری سه هفته پس از برگزاری امتحانات مدارس برگزار می‌شود

سخنگوی دولت با بیان این که آموزش مجازی دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، کنکور سراسری سه هفته پس از برگزاری امتحانات نهایی مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی درباره بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور سراسری گفت: بنای وزارت آموزش و پرورش این است که تا پایان اردیبهشت آموزش دروس تمام شود و آموزش درس‌های باقیمانده به روش‌های مجازی مانند طرح آموزشی " شاد"، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری بیان کرد: پس از اردیبهشت ماه برای برگزاری امتحانات سه هفته زمان لازم است و  سه هفته پس از امتحانات هم کنکور سراسری برگزار می‌شود، البته این تصمیمات بر اساس شرایط فعلی که از وضعیت بیماری کرونا وجود دارد، اتخاذ شده است.

سخنگوی دولت گفت: طبیعی است که با نظر وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد ملی کرونا شرایط جدید برای تغییر در برنامه آموزشی و برگزاری امتحانات و کنکور اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر اصول و پروتکل‌های بهداشتی مصوب ابلاغی تغییر کند تصمیمات جدید نیز گرفته می‌شود، اما با شرایط موجود و فعلی و تداوم آن، پایان کلاس ها به صورت مجازی تا پایان اردیبهشت ماه و بعد از آن برگزاری امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری و کنکور نیز سه هفته پس از امتحانات، برنامه ریزی و زمان بندی شده است.

سیستم آموزش در کشور تعطیل نیست

سخنگوی دولت با قدردانی از «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پروزش و کارکنان این وزارتخانه برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) و گفت: در حال حاضر هم سیستم آموزش در کشور تعطیل نیست، این طرح بسیار خوب عمل کرده است و دانش آموزان و معلمان زیادی هم به این طرح پیوسته اند و روز به روز هم این تعداد افزایش می یابد.

ربیعی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تابع سیاست‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در جلسه فردا صبح (یکشنبه) ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار می شود درباره زمان بندی دقیق بازگشایی مدارس تصمیم گیری نهایی می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 419446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.