۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
معتادان شیرازی تست کرونا می‌دهند

نجات پنج کوهنورد از مرگ حتمی در یک روز، کشف ۱۶ هزار لیتر الکل قاچاق در اسلامشهر، سقوط هواپیما با چهار کشته در روسیه، جان‌باختن ۹ جوان یزدی در پی مصرف الکل و تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در دماوند، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و احتمال سرایت این بیماری به معتادان متجاهر و ناقل بودن ویروس، از حدود دو هزار معتاد خیابانی شیراز تست کرونا گرفته خواهد شد.

علی ناصری افزود: در آخرین نشست کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری که طی دو روز گذشته به‌صورت فوق‌العاده برگزار و وضعیت معتادان خیابانی شیراز استان فارس با حضور دستگاه‌های مرتبط بررسی شد، چنین راهکاری مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای غربالگری و تست کرونا از معتادان خیابانی در شیراز گرفته شد.

ناصری عنوان کرد: علیرغم شیوع بیماری کرونا، این افراد اغلب در سطح شهر شیراز مشاهده می‌شوند و ممکن است در حین زباله گردی و در شیوه‌های مصرف مواد مخدر به ویروس کرونا مبتلا شده باشند و بدون اینکه متوجه باشند به انتقال و افزایش این بیماری در شهر دامن بزنند.

نجات ۵ کوهنورد از مرگ حتمی در یک روز

فتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج با بیان این که پنج کوهنورد طی سه حادثه در یک روز از مرگ نجات یافتند در توضیح این سه حادثه، گفت: یکی از این سه حادثه که روز ۹۸/۱۱/۲۹ اتفاق افتاد، گرفتار شدن دو نفر در دره شرقی بیجی کوه بود که تیم کوهستان پس از یک ساعت و نیم تلاش موفق به رهاسازی دو مرد ۲۷ و ۲۳ ساله شد.

او افزود: حادثه دیگر گرفتار شدن دو برادر ۳۰ و ۲۱ ساله در محدوده پورکان کوه های جاده چالوس بود که پس از دو ساعت و نیم تلاش تیم کوهستان در شرایط بارانی که همراه با تگرگ و صاعقه بود نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: در حادثه سوم نسبت به امدادرسانی به آقایی ۷۰ ساله که به دلیل خستگی و هیپوترمی شدید در ضلع شمالی مزار شهدا زمین گیر شده بود، اقدام شد.

هاشم نژاد افزود: از هموطنان و همشهریان درخواست می کنیم با رعایت موارد ایمنی، توجه به شرایط جوی، در نظر گرفتن میزان مهارت و امکانات، شناخت نسبت به منطقه و همراه با گروه نسبت به صعود از کوه ها اقدام کنند و در شرایط نامساعد و درصورت وقوع حوادث،از طریق شماره گیری ۱۱۲ با هلال احمر تماس بگیرند.

کشف ۱۶ هزار لیتر الکل قاچاق در اسلامشهر

رئیس پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر از کشف و ضبط یک محموله قاچاق ۱۶ هزار لیتری الکل به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسکندر جوادی‌منش رئیس پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر با اعلام این خبر، اظهارکرد: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر تهیه و توزیع الکل قاچاق در سطح شهرستان، مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی، یک‌دستگاه تانکر حاوی اتانول( الکل ۹۲/۶درصد) را که درحال تخلیه محموله آن در یک دامداری متروکه در یکی مناطق جنوبی اسلامشهر به بطری‌های یک و نیم لیتری بودند را شناسایی کردند.

وی با تشریح جزئیات این کشف، بیان کرد: با تلاش مأموران این تانکر حامل۱۶ هزار لیتر مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی کننده را که تحت پوشش یک شرکت تولیدی معتبر کشور، بصورت قانونی از شرکت تولید الکل در اصفهان تهیه و خارج از شبکه قانونی توزیع و بصورت غیرمجاز و قاچاق در حال تخلیه بود، کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری سه نفر بعنوان متهم که با تشکیل پرونده قضایی و تکمیل تحقیقات تا تعیین تکلیف قانونی در اختیار مقامات قضایی شهرستان قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در روزهایی که مردم کشور درگیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند، عده‌ای افراد سود جو و فرصت‌طلب با عناوین و پوشش‌های مختلف اقدام به تولید و عرضه مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز و یا احتکار ماسک و دستکش مورد نیاز مردم می‌کنند که با توجه به اینکه مأموران خدوم و جان برکف نیروی انتظامی بطور شبانه‌روزی در حال رصد اطلاعاتی و امنیتی منطقه هستند، با این افراد بشدت برخورد می‌شود.

سرهنگ جوادی‌منش با قدردانی از همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی، ابراز داشت: ضمن هشدار به افراد فرصت‌طلب و سودجو، ازشهروندان درخواست داریم برای قطع کردن دست سوداگران و فرصت‌طلبان و کسانی که می‌خواهند به نوعی در چرخه قانونی فعالیت‌های مردم به هرشکل ممکن اخلالی بوجود آوردند با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیروی انتظامی، اخبار واطلاعات وگزارش‌های خودرا اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر برخوردهای لازم بعمل آید.

سقوط هواپیما با ۴ کشته در روسیه

در پی سقوط یک فروند هواپیمای دو موتوره در پرواز تمرینی در روسیه چهار نفر کشته شدند. گفتنی است هنوز علت وقوع این سانحه هوایی مشخص نشده اما احتمال اینکه بر اثر نقص فنی سقوط کرده باشد، زیاد است. گروه امدادی در محل سقوط هواپیما حاضر شدند و تحقیقات در این باره جریان دارد.

جان‌باختن ۹ جوان یزدی در پی مصرف الکل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از فوت ۹ نفر در استان به دلیل مصرف الکل صنعتی(متانول) خبر داد و گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد مسمومیت با آن در استان به ۸۹ نفر رسید.

محمود نوری شادکام افزود: اکثر مسمومان الکل جوان هستند که چهار نفر از آنان بینایی خود را از دست داده و سایر بیماران نیز به دلیل از کار افتادن و یا بروز مشکلات کلیوی، دیالیز شدند.

وی ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل را باوری غلط دانست و اظهار کرد: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و حتی مرگ آنها شده است.

نوری شادکام تصریح کرد: برخی بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی مسمومیت استان بستری بودند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در دماوند

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از تخریب ۳۸۰ میلیاردی ساخت وسازهای غیرمجاز در دماوند خبر داد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم قضائی ۳۱۳ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در روستای های حاشیه شهرستان دماوند به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال تخریب شد.

سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اساسی با حضور دادستان و کارکنان امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و با پوشش انتظامی پلیس، احکام قضائی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای "آیینه ورزان ، اوچونک و جابان" این شهرستان به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: با اجرای این احکام قضائی در روستای آیینه ورزان۱۶ فقره بنا و اسکلت با سطح آزاد سازی ۴۶۴۰ متر مربع، در منطقه جابان ۲۷۹ فقره دیوار کشی با سطح آزاد سازی ۷۲۷ هزار و ۴۰۹ متر مربع و روستای اوچونک ۱۸ فقره دیوار کشی با سطح آزاد سازی ۵۸۵۰ متر مربع برابر نظر کارشناسان با ارزش معادل ۳۸۰ میلیارد ریال تخریب شد.

سردار عزیزی افزود: اجرای این طرح ها که با حضور و نظارت مقتدرانه پلیس و با دستور دادستان شهرستان دماوند صورت گرفت، ادامه دار خواهد بود و محدود به زمان خاصی نیست.

حریق در خانه خانواده قزوینی

موسی خانی، قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ساعت ۶ و ۲۷ دقیقه صبح شنبه سی ام فروردین ماه، حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در بلوار آیت اله خامنه‌ای به این سازمان اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱، ۲ و۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به سطح بالای بار مصرفی برق ساختمان آتش از سیم کشی ساختمان آغاز شد و با وجود لوازم زیاد منزل حریق و دود به سرعت در حال سرایت به سایر اتاق‌ها و طبقات دیگر بود که ماموران آتش نشانی، آتش را اطفا کردند.

کد خبر 419443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.