منطقه کاشان هنوز در شرایط پساکرونایی قرار ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان در بستری بیماران کرونایی در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده است، اما منطقه کاشان هنوز در شرایط پساکرونایی قرار ندارد.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با  اشاره به اینکه همچنان خطر شیوع دوباره کرونا در منطقه کاشان احساس می‌شود، اظهار کرد: ورود بیماران جدید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کاشان نشان می‌دهد که زنجیره شیوع کرونا در سطح منطقه هنوز فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بیمارستان بهشتی کاشان در بستری بیماران کرونایی به ثبات نسبی رسیده است، ادامه داد: بخش زیادی از بیماران بستری شده خوشبختانه با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند و امیدواریم که بقیه بیماران نیز به زودی ترخیص شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خطر شیوع مجدد این ویروس در منطقه وجود دارد، تصریح کرد: از همشهریان خواهشمندیم همچنان مهم‌ترین توصیه کارشناسان مبنی بر در خانه ماندن را جدی بگیرند تا زنجیره شیوع این ویروس به طور کامل قطع شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده بیماران کرونایی باید بعد از ترخیص آنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی داروهای تجویز شده را به موقع به بیماران بدهند، خاطرنشان کرد: بیماران باید بعد از ترخیص به خوبی تغذیه شوند و شرایط آسایش و آرامش آن‌ها فراهم باشد.

مروجی جنگ با کرونا را یک مسابقه کشتی دانست و گفت: در مسابقه کشتی در صورتی که در دقایق و ثانیه‌های آخر مراقبت نشود ممکن است، بازی برده را با ضربه فنی به حریف ببازیم، به همین دلیل در جنگ با کرونا تا پایان نبرد باید کلیه مسائل و نکات بهداشتی و درمانی را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: رشادت‌ها و مجاهدت‌های کادر درمانی  پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای نظام سلامت دو شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل  بی‌مانند است و تلاش‌های همکاران ما در سطح منطقه کاشان برای مقابله با کرونا در طرح غربالگری این ویروس قابل ستایش است.

۴۳۷ هزار تماس برای غربالگری کرونا در منطقه کاشان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان با بیان اینکه حدود ۴۳۷ هزار تماس برای غربالگری کرونا در منطقه کاشان انجام شده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته سطح منطقه مراجعه که حدود ۱۶ درصد این مراجعین بعد از معاینات اولیه به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند.

وی با توضیح اینکه بیش از ۲۶۰ نفر در روز به مراکز ۱۶ ساعته در طول مدت مبارزه با کرونا مراجعه کرده‌اند، گفت: اجرای طرح غربالگری باعث شد که حجم ورودی مردم و افراد مشکوک به بیمارستان‌ها به حد زیادی کاهش یابد که این موضوع یکی‌از مهم‌ترین عوامل در مدیریت ویروس کرونا در منطقه کاشان بود.

مروجی با اشاره به اینکه منطقه کاشان هنوز در شرایط پساکرونایی قرار ندارد، تصریح کرد: کرونا را همچنان باید جدی و مسائل بهداشتی فردی و عمومی و همچنین قرنطینه خانگی را باید رعایت کرد تا به امید خدا به زودی شاهد مهار و کنترل این ویروس باشیم.

کد خبر 419430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.