نیروهای مسلح در ۸ رشته از مسابقات سیزم شرکت می کند

طبق مصوبه شورای عالی ورزش نیروهای مسلح ما در هشت رشته ورزشی در مسابقات جهانی سیزم شرکت می کنیم که تاکنون به علت مشکلات مربوط به ویروس کرونا، مسابقات سه گانه در اسپانیا و چتربازی در اتریش به تعویق افتاده است.‬

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی ارتشامیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تسلیت به همه خانواده های داغدار که عزیزیان خود را به علت ابتلا به بیماری کرونا از دست دادند، گفت: هیچکس از این بیماری مستثنی نیست و ما در روزهای گذشته مرحوم حاج رسولی، یکی پیشکسوتان ارتش و قهرمان بوکس آسیا و جهان را از دست دادیم که فقدان بزرگی برای جامعه ورزش ارتش بود.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش درباره برنامه ریزی ها انجام شده برای ورزش قهرمانی و شرکت در مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغیه سیزم (شورای عالی ورزش ارتش های جهان)  و بر طبق مصوبه شورای عالی ورزش نیروهای مسلح، ما در هشت رشته ورزشی در مسابقات جهانی شرکت می کنیم. این رقابت ها شامل سه گانه، چتر بازی، نجات غریق، پنج گانه، تیروکمان، دو و میدانی، جودو و ... می شود که به طور پراکنده در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در کنار این موضوعات، مسابقاتی را هم برای دانشحویان نظامی ارتش ها جهان در روسیه داریم که قرار بود تیم هایی در هفت رشته به این مسابقات اعزام کنیم.

سرتیپ دوم فولادی افزود: بر اساس مشکلات مربوط به ویروس کرونا، رقابت های مهمی از جمله المپیک به تعویق افتاده است. بر همین اساس مسابقات سه گانه در اسپانیا و چتربازی در اتریش نیز به تعویق افتاده است. هنوز ابلاغیه جدیدی نداریم و برنامه ها از تیرماه به قوت خود باقی است. ما برای افزایش آمادگی تیم ها در صدد اجرای اردوهای آماده سازی در شهرهایی با وضعیت سفید هستیم. منتظریم نخستین شهر پیدا شود و اردوها را برگزار کنیم. با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ادامه دار بودن کرونا، در نظر داریم از خرداد اردوهای آماده سازی را برگزار کنیم.

امیر فولادی همچنین با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که در خصوص استفاده از فضای مجازی کوتاهی کرده بودیم و این فضای مجازی فرصت خوب و طلایی است که در اختیار انسان‌های امروزی قرار گرفته و باید نهایت استفاده را ببرند. اگر چه کرونا یک تهدید بود اما باید فرصت ها و موقعیت های پیش آمده را در نظر گرفت. ما در نظر داریم از این پس برنامه‌های مجازی خودمان را در دوران پسا کرونا هم برگزار کنیم و جشنواره مجازی ورزش در خانه آخرین برنامه ما نخواهد بود و در ماه مبارک رمضان هم این طرح را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری جشنواره مجازی ورزش در منزل و شکست ویروس کرونا از طریق ورزش گفت: به هر حال این بیماری همه قسمت ها را تحت الشعاع خود قرار داده که شامل فعالیت های ورزشی هم می شود. در نتیجه، به علت خود قرنطینگی در خانه نمی توانیم از فواید ورزش غافل شویم؛ به خصوص برای جامعه ارتش که آمادگی جسمانی یکی ازمولفه های اولیه برای داشتن رزمی در آن است. برای ارتشیان واجب است به گونه ای فعالیت کنند که آمادگی خود را در حد قابل قبولی حفظ کنند.

وی افزود: در پی ابلاغیه وزارت بهداشت مبنی بر توقف فعالیت های دسته جمعی از این موضوع تبعیت کردیم و فعلا برنامه‌های گروهی ما متوقف شده است. با این وجود یکی از پر جنب و جوش‌ترین روزها، مربوط به سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله برنامه‌های مختلف مانند کوهنوردی، پیاده روی و ... برای گروه های مختلف برگزار می شد. امسال به علت وضعیت موجود، تدبیر دیگری را به خرج دادیم و طرحی به نام ورزش در خانه اجرا شده که کلیه کارکنان ارتش اعم از پایور و وظیفه و خانواده ها می توانند در آن شرکت کنند و در پایان از نفرات برتر قدردانی خواهد شد.

سرتیپ دوم فولادی درباره جزئیات اجرای این طرح ورزشی خاطرنشان کرد: همکاران ما و خانواده های محترم از فعالیت ورزشی خود فیلم برداری و عکاسی می کنند و می‌توانند در دو بخش مختلف شرکت کنند. این مسابقه شامل رشته های مختلف است و این حرکات ورزشی می تواند شامل حرکات رزمی مانند اجرای فنون مختلف و کار با سلاح یا قدرتی مانند اجرای حرکات سخت بارفیکس و دراز ونشست باشد که به زیبایی و بدون عیب و نقص اجرا می شود. هر گونه حرکت خلاقانه می تواند مورد توجه داوران ما قرار گیرد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با بیان اینکه هدف از اجرای این جشنواره ترغیب مردم به ورزش است، افزود: بهترین نفرات این مسابقه مورد قضاوت داوران قرار می گیرند و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

وی به بخش علمی این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: مسابقه علمی و سنجش معلومات ورزشی نیز برای علاقه مندان پیش بینی شده است که تا پنج روز ادامه دارد و هر روز دو سوال مطرح می شود و روزانه به قید قرعه به ۱۰ نفر جوایزی اهدا می شود. همچنین مسابقه نقاشی میان فرزندان کارکنان در جریان خواهد بود و عزیزان زیر ۱۰ سال می‌توانند نقاشی خود را برای ما ارسال کنند و ان شاء الله به ۲۰ نفر برتر جوایزی تعلق می گیرد.

امیر سرتیپ دوم فولادی درباره برنامه ریزی سازمان تربیت بدنی ارتش برای حفظ آمادگی جسمانی کارکنان در روزهای کرونایی گفت: همکارانم در قسمت آموزش مشغول نگارش دستورالعملی برای اجرای ورزش انفرادی هستند. کارکنان ارتش باید آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند که در همین راستا به تمام نیروها بخشنامه شده که ورزش در محیط انفرادی ادامه داشته باشد. همکاران می توانند در فضای باز و با حفظ فاصله ۴ متری ورزش را در دستور کار قرار دهند. با این وجود فعلا انجام ورزش‌های همگانی و گروهی در سطح ارتش ممنوع شده است.

وی درباره برنامه این سازمان برای دانشجویان و دانش آموزان مراکز آموزشی ارتش نیز بیان کرد: به زودی دستورالعملی برای آن ها تهیه و ابلاغ خواهد شد که چگونه در پادگان و آسایشگاه به ورزش بپردازند. این برنامه به گونه ای خواهد بود که در آینده بتوان بر اساس آن ارزیابی ها و امتحانات را برگزار کرد. نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و باید هر چه زودتر این اقدامات انجام شود. ما با شعار "با ورزش کرونا را شکست می دهیم" وارد این عرصه شده‌ایم.

کد خبر 419422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.