توزیع محلول ضدعفونی بین شهروندان پارس‌آباد

شهردار پارس‌آباد گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۱.۵ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده و گندزدا بیش شهروندان توزیع و برای شست‌وشوی مناطق مختلف شهری استفاده شده است.

به گزارش ایمنا، علی منفرد اظهار کرد: به دنبال شیوع کروناویروس از سوم اسفندماه شهرداری با بکارگیری تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی نسبت به ضدعفونی کردن مناطق مختلف شهری و واحدهای خدماتی پرتراکم اقدام کرده و در این زمینه شهرداری بیش از یک و نیم میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده را تامین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید شورای سلامت شهرستان فعالیت کلیه دستفروشان از ۱۵ اسفندماه تعلیق شده و به هیچ وجه تا آخر اردیبهشت ماه اجازه فعالیت به این افراد را نخواهیم داد.

شهردار پارس‌آباد با قدردانی از همراهی شهروندان در پیوستن به پویش مردمی در خانه بمانیم، گفت: مناطق مختلف شهر پارس‌آباد در تعطیلات نوروزی با قطعات بتنی بسته شده بود تا امکان تردد غیرضرور شهروندان و صاحبان خودروها گرفته شود تا به نوعی کنترل بیماری کرونا را شاهد باشیم.

منفرد از شست‌وشوی مرتب تاکسی‌های سطح شهر و کاهش تردد آن‌ها تا یک سوم ظرفیت ناوگان تاکسیرانی خبر داد و عنوان کرد: در کنار این اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به تهیه چهار دستگاه نعش‌کش اقدام کردیم تا با تامین آهک مورد نیاز و مواد ضدعفونی کننده کفن و دفن افراد متوفی در این ایام انجام شود.

وی افزود: با تاکید امام جمعه شهرستان فوتی‌های این ایام با تیمم به خاک سپرده می‌شدند که از دو روز گذشته این کار جای خود را با رعایت موازین بهداشتی به غسل میت داده تا در غسالخانه‌ها به صورت دقیق کفن و دفن افراد متوفی انجام شود.

شهردار پارس‌آباد نصب ۳۰ بنر هشداردهنده در مناطق مختلف این شهر و تهیه و توزیع ۱۰ هزار ماسک را از دیگر اقدامات شهرداری پارس‌آباد برشمرد و گفت: با کمک خیرین، سپاه و بسیج و شبکه بهداشت تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش همچنان در حال انجام است.

منفرد به فعالیت میوه‌فروشی‌های سیار نیز اشاره و اظهار کرد: با نظارت شبکه بهداشتی و همچنین توجه به هوشمندسازی فاصله‌گذاری‌های اجتماعی این کار در حال انجام است، زیرا سلامت مردم برای ما اصل اساسی و غیرقابل انکار است.

منبع: ایسنا

کد خبر 419420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.