کرونا چراغ فرهنگ و هنر را خاموش نکرد

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اقدامات این سازمان از تشکیل ستاد کرونا تا راه‌اندازی فرهنگسرای مجازی را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا روحانی درخصوص مجموعه اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد:  تقریباً از همان روزهای اول اسفندماه و پیش از اینکه نخستین موارد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان مشاهده شود، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نشست مشترکی برگزار کردند و اولین گام، تأکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی بود و عملاً با برگزاری این نشست ستاد کرونا در این سازمان تشکیل شد.

وی افزود: نخستین اقدامی که با تأکید بر حفظ آرامش روانی عموم مردم صورت گرفت، تبلیغات گسترده شهری و طراحی، چاپ و نصب پوستر و بنرهای گوناگون در سطح شهر، محلات، مجتمع‌های مسکونی، اتوبوس‌ها و مترو بود.

وی با بیان اینکه گام بعدی تأکید بر تقویت فضای مجازی و تشویق مردم به ماندن در منزل بود، گفت: برای تحقق این امر، فرهنگسرای مجازی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ایجاد شد که اقدامات اولیه برای راه‌اندازی آن چند روز پیش از نوروز انجام گرفت و همزمان با اعیاد شعبانیه از این فرهنگسرا به آدرس vcci.ir رونمایی شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: زمانی که تأکید می‌کنیم مردم در منازل خود بمانند، باید برای آنها محتوای رسانه‌ای و سرگرمی فراهم کنیم تا شهروندان از نشاط لازم برخوردار باشند که در این زمینه یکی از اقدامات صوررت گرفته، تولید سریال اینترنتی "خونه بابابزرگه" بود که یک شب در میان ساعت ۲۱ از آپارات و لایو اینستاگرام فرهنگسرای مجازی سازمان پخش می‌شود.

روحانی به برگزاری مسابقات اینترنتی در بستر فرهنگسرای مجازی اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی "کمانک" با تمرکز بر نقاشی و مجسمه‌سازی کودکان و همچنین بارگذاری نمونه‌هایی از طراحی و تولید بازی با وسایل خانه و ابزار ساده در فرهنگسرای مجازی و انجام بازی ها توسط خانواده ها به همراه کودکانشان و ارسال فیلم بازی های خود در این خصوص از دیگر فعالیت های این بخش بوده است.

به گفته معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، رویکرد فرهنگسرای مجازی سازمان باید مشارکتی باشد و خود مردم و اصحاب هنر، فرهنگ و ادب در تولید محتوای آن نقش داشته باشند چرا که میخواهیم این فرهنگسرا تریبون مردم شهر اصفهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز نقاهتگاه‌ها با همراهی ارگان‌های دیگر، تهیه بسته‌های اقلام بهداشتی برای توزیع در مناطق محروم و حاشیه شهر و فعال شدن خط تلفن ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی برای شهروندان از دیگر اقدامات این سازمان در مدت اخیر بوده است.

کد خبر 419394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.