اصفهان برای رسیدن به استانداردها به ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیاز دارد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود داشته باشد، این در حالی است که شهر بیش از دو میلیون نفری اصفهان با داشتن ۲۵ ایستگاه، به ۴۰ ایستگاه آتش نشانی دیگر نیاز دارد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته یک ایستگاه آتش نشانی در شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ایجاد سه ایستگاه دیگر آغاز شد.

وی افزود: در سال جاری نیز عملیات احداث چهار ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته تا فاصله کمتری با نقطه ایده‌آل و استانداردها داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات و تجهیزات برای آتش نشانی اصفهان خریداری شده که باید تجهیزات لازم برای خودروهای جدید خریداری و روی آن‌ها نصب شود.

وی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان سازمان خدمات موتوری اعتبار لازم در نظر گرفته شده است، گفت: ماشین‌آلات عمرانی سازمان خدمات موتوری، پشتیبان پروژه‌ها و طرح های عمرانی مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های شهرداری است.

امیری خاطرنشان کرد: یکی از طرح ها برای سازمان خدمات موتوری، بهسازی و نوسازی ناوگان خدمات موتوری است که سال گذشته ۱۲ دستگاه خودرو به ناوگان سازمان اضافه شد.

وی ادامه داد: امسال نیز اعتبار خوبی برای تجهیز آتش‌نشانی در نظر گرفته شده تا بتوانیم بخش دیگری از نیاز خرید ماشین آلات سنگین را برطرف کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: هر سال باید ۲۰ درصد ناوگان خدمات موتوری نوسازی شود زیرا عمر ناوگان فعلی حدود ۳۰ سال است و باید نوسازی شود.

کد خبر 419391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.