کشور برای مقابله با بحران‌ کرونا نیازمند حمایت دولت است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حمایت دولت از محققان می‌تواند منجر به توسعه اقدامات تحقیقاتی و علمی در کشور شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سورنا ستاری صبح امروز، ۳۰ فرودین ماه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه مقابله با ویروس کرونا شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه اظهار کرد: در اکوسیستم نوآوری شرکت‌های فعال مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه بیوتک فعالیت می‌کنند که نتیجه این تحقیقات منجر به تولید دستاوردهای ارزشمندی در زمینه  تشخیص ویروس کرونا شده است.

وی با اشاره به اقدامات اثر گذار دکتر زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در راستای کاهش اپیدمی کرونا، اظهار کرد: شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از طراحی های  فوق  العاده علمی و به روزی برخوردار هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که تلاش محققان برای ریشه کنی کووید ۱۹ در کشور قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام شیوع کرونا در کشور بیانگر این مهم است که که اقدامات بسیار مناسبی در این حوزه پیشگیری انجام شده است.

ستاری در ادامه گفت: اصلی‌ترین دستاورد شکل‌گیری مجموعه‌ای از اکوسیستم فعال شرکت‌های دانش بنیان و بیوتک، بهرمندی از دانش دانشگاه‌های فعال، مراکز تحقیقاتی مجهز و نیروی انسانی زبده در مقابله با بحران ها از جمله کرونا است.

وی با تاکید بر این که تجهیزات مقابله با کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کشور تولید شده است، خاطرنشان کرد: امروز انواع کیت های تشخیصی درداخل کشور تولید می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت داخلی در حوزه کیت تشخیص کرونا فعالیت می‌کنند، گفت: با اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است، می‌توان امیدوار بود که دیگر نیاز به واردات کیت‌های تشخیص نداریم.

ستاری همچنین از خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف تجهیزاتی و نرم افزازی مقابله با ویروس کووید ۱۹خبر داد و افزود: کلیه نرم افزارهایی که برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود داخلی و بومی بوده و این دستاورد ارزنده، نتیجه تلاش جوانان و محققانی است که در این حوزه ها فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که دولت تسهیلات ویژه ای برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است، گفت: سازو کار مقابله با کرونا به طور خاص طراحی شده و مهمترین موضوع در این حوزه، هماهنگی‌های بین دستگاهی است.

معاون تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این کلیه محصولات بدون انجام کارآزمایی  بالینی، اجازه ورود به بازار را ندارند از تسهیلات گسترده و ویژه‌ای برای سهولت فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان خبر داد.   

ستاری با اشاره به این که حمایت دولت از محققان می تواند منجر به توسعه اقدامات تحقیقاتی و علمی در کشور شود، اظهار کرد: حمایت‌های دولتی از محققان، آمادگی کشور را در سال‌های پیش رو برای مقابله با بحران‌ها که نمونه بارز آن کووید ۱۹ است، تضمین خواهد کرد.

کد خبر 419387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.