زندآور: درآمد تاکسیرانان ۷۰ درصد کاهش داشته است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وام پرداختی که در قالب طرح اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت با تصویب هیئت وزیران به رانندگان تاکسی تعلق می‌گیرد، جوابگوی مشکلات رانندگان نیست و باید دولت توجه ویژه‌تری به این قشر آسیب پذیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "نسبت به روزهای عادی درآمد رانندگان تاکسی‌های خطی و گردشی شهر اصفهان بیش از ٧۰ درصد کاهش یافته است.

تاکسیرانان از جمله اقشاری هستند که در فشار بسیار زیادی قرار گرفته‌اند و دولت می‌بایست از آنها حمایت کند. دولت باید به رانندگان تاکسی یارانه نقدی بپردازد و پرداخت دوماه حداقل حقوق اداره کار و هزینه حق بیمه میتواند برخی از مشکلات تاکسیرانان را رفع کند.

دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است. رانندگان تاکسی که در خط مقدم آلودگی به این ویروس می‌باشند نیز مستثنی از این تصمیم نیستند.

در طرح اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت که به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است اقشار آسیب دیده از جمله رانندگان تاکسی به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول برخورداری از مزایای طرح خرید اعتباری می‌شوند.

مقرر شده اقشار مشمول در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت‌نام نمایند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تائید، جهت واریز مبلغ خرید اعتباری که وام با بهره کم می‌باشد، به بانک‌های عامل معرفی گردند.

با توجه به اینکه این تصمیم جای تقدیر و تشکر دارد اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که پرداخت این مبلغ به صورت وام جوابگوی مشکلات رانندگان نیست و می‌بایست دولت توجه ویژه‌تری به این قشر آسیب پذیر داشته باشد."

کد خبر 419378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.