۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
تولید ویژه برنامه تاسیس شهر سنندج

معاون فرهنگی شهردار سنندج از تولید ویژه برنامه سالگرد تاسیس شهر سنندج (ساڵیادی دامەرزاندنی سنه) خبر داد و گفت: این ویژه برنامه با هدف یادآوری ثبت روز سنه در تقویم محلی تولید شده است.

به گزارش ایمنا، سرکوت نجفف، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج ثبت روزی به نام روز سنه در تقویم محلی را با هدف هویت‌بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام داد.

وی افزود: مرور بر تاریخ درخشان و گنجینه پربار مشاهیر و نام‌آوران شعر و ادب، فرهنگ وعرفان این دیار از دیگر اهداف نامگذاری روز سنه در تقویم محلی بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج ادامه داد: با برگزاری جلسات مختلف با اساتید و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و بخش‌های مختلف بالاخره با توجه به بررسی موضوع از منظرهای مختلف تاریخ تأسیس سنندج در سایت فعلی، توسط سلیمان‌خان اردلان در روز شش اردیبهشت سال ۱۰۱۶ را به عنوان روز سنه انتخاب و با مصوبە شورای فرهنگ عمومی استان در تقویم محلی به ثبت رسید.

نجفی یادآور شد: سال گذشته در همین راستا برنامه‌های متعددی از جمله، همایش پیاده‌روی خانوادگی، نمایشگاه ابزارآلات و مشاغل قدیمی در عمارت خسرو آباد، شب شعر و اجرای ویژه برنامه روز سنه برگزار شد که با استقبال قابل توجهی از سوی شهروندان همراه بود.

وی اضافه کرد: بنا به درخواست‌های مکرر شهروندان فرهنگ‌دوست سنندج برای استمرار این برنامه‌ها امسال هم بنا داشتیم در این ایام برنامه‌ها را در سطح وسیع‌تر و با کیفیت و کمیت بالاتر نسبت به سال گذشته برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج گفت: از آذر ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدوین و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در دومین سال ثبت روز سنه در تقویم محلی شروع شد.

نجفی ادامه داد: با توجه به ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی تصمیم گرفته شد که محور اصلی برنامه‌های این روز در سال‌جاری با تم موسیقی باشد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملاً قابل اجرا نیست.

وی افزود: وقتی در این شرایط امکان برگزاری هیچ رویدادی وجود ندارد برای اینکه گرد فراموشی بر روی این موضوع مهم ننشیند، تصمیم برآن شد که با تولید محتوا و پخش آن از طریق شبکه استانی زمینه را برای یادآوری این ایام بدون به خطر افتادن سلامت مردم فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج ادامه داد: بعد از برگزاری جلسات لازم تصمیم بر این شد که برنامه با حضور پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، تاریخ، هنر و فرهنگ و هنرمندان تولید و در شبکه استانی پخش کنیم.

نجفی با بیان اینکه چهار شب ویژه برنامه با عنوان «سالیادی دامەرزاندنی سنه» در موزه حبیبی سنندج تولید و هم‌اکنون مشغول مونتاژ آن هستیم، یادآور شد: با صدا و سیما هم مذاکرات لازم انجام شده و بنا داریم این محتوای تولید شده را از روز دوم و یا سوم اردیبهشت به مدت چهار شب پخش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، فضای دلنشین و لوکیشن زیبایی برای تولید این برنامه تلویزیونی ساخته شد و این برنامه در موزه حبیبی سنندج و پای یکی از باارزش ترین اروسی‌های ایران تولید شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج گفت: سعی داریم به صورت محدود در این ایام در فضای شهری تصاویر و عکس‌های تاریخی، با تم موسیقی با همت سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری را نصب کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 419372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.