۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کاهش دفن مستقیم ۳۰۰ تن زباله در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰۰ تن پسماند شهری در روز به جای دفن، در سیستم جداسازی و تولید کود کمپوست و پسماند خشک قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سیدامیر سامع با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای آبیاری فضای سبز شهری، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هکتار یعنی یک میلیون مترمربع فضای سبز با روش‌های نوین و جدید آبیاری تاکنون سبب توسعه شبکه آبیاری در شهر قم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ کیلومتر خطوط انتقال آب برای فضای سبز در شهر قم اجرا شده است، در حوزه منابع آب اقدامات خوبی در حوزه پساب انجام و پروژه ۳۰ لیتر در ثانیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و پروژه ۲۰۰ لیتر در ثانیه نیز در سال ۹۹ عملیاتی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم میزان اعتبار خط لوله، تجهیزات و بهره‌برداری این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با انجام این پروژه سالانه چهار و نیم میلیون مترمکعب از پساب را برای آبیاری شهر قم و فضای سبز جنگلی و حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات و لوازم بوستان‌ها نیز اقدامات خوبی انجام‌ شده و پیرو فازهای قبلی که برای روشنایی بوستان‌ها، پروژه‌هایی عملیاتی شد، که در بخش آب‌نماها نیز فاز پنجم به بهره‌برداری رسید و اصلاح آب نمای موجود و ایمن‌سازی آن انجام پذیرفت.

سامع با اشاره به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی و آبگرمکن‌های خورشیدی در شهر قم، یادآور شد: در سازمان پسماند نیز سال قبل خط «‌ام آر اف» را راه‌اندازی کردیم و ۳۰۰ تن پسماند شهری در روز به جای دفن، در سیستم جداسازی و تولید کود کمپوست و پسماند خشک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت دستگاه سرند کود مرغوب نیز تهیه و ماه قبل راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: شهرداری به تولید کود مرغوب برای بوستان‌ها و فضای سبز قم پرداخته است، در تفکیک از مبدأ نیز اقدامات خوبی انجام شد.

کد خبر 419369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.