دستبند الکترونیک فاصله گذاری اجتماعی را یادآوری می‌کند

کمپانی خودروسازی فورد به کارگرانی که هنوز در تاسیسات این شرکت مشغول کار هستند، دستبند الکترونیکی داده تا حفظ فاصله گذاری اجتماعی را به آن‌ها یادآور ی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رونمایی تلویزیون هوشمند با وای فای نسل ششم، شرکت  ۵۱۰ نفر در آزمایش بالینی واکسن کرونا در انگلستان، لغو تمام رویدادهای حضوری فیس بوک تا سال ۲۰۲۱ میلادی، دستور حفاری محققان ناسا از خانه به کاوشگر مریخ، یاد آوری فاصله گذاری اجتماعی به کارگران با دستبند الکترونیک را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

تلویزیون هوشمند با وای فای نسل ششم رونمایی شد

شرکت هایسنس از تلویزیون هوشمند با استاندارد وای فای ۶ رونمایی کرد که سرعت آن ۲.۷ برابر وای فای نسل پنجم است. هایسنس کنفرانسی را برای رونمایی از محصول جدی خود در چین برگزار کرد و چند مدل تلویزیون هوشمند متعلق به چهار سری‌های مختلف را عرضه کرد. این شرکت از سری جدید L برای تلویزیون‌های لیزری، سری U برای تلویزیون‌های با کیفیت و مدل‌های X رونمایی کرد.علاوه برآن در این مراسم سری تلویزیون‌های A نیز رونمایی شد؛ این سری به تلویویزون‌های مجهز به هوش مصنوعی تعلق دارد.

در مجموع هایسنس بیش از ۳۰ محصول در چهار  سری مختلف از جمله ۱۰ تلویزیون با نمایشگر بزرگ بالای ۷۵ اینچ رونمایی کرد . میان محصولات این شرکت دستگاه A7F smart TV به عنوان نخستین تلویزیون چینی با استاندارد شبکه وایرلس وای فای ۶ معرفی شد. سرعت این شبکه وای فای، ۲.۷ برابر نسل قبلی (وای فای۵) است. بدون شک این استاندارد می‌تواند ویدئو و صوت را بدون هیچ گونه اختلال یا کاهش کیفیت پخش  کند.

 علاوه بر این تلویزیون مذکور مجهز به دوربینی است که از ویدئو با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند و  یک مربی ورزشی هوش مصنوعی و آینه AR HD Magic دارد. سری ایکس تلویزیون‌های این شرکت نیز مجهز به فناوری هوش مصنوعی بوده و ویژگی‌هایی مانند تماس ویدئویی چند کانالی، سرویس ابر تمرین ورزشی و سرویس ابر کاریوکی دارد. علاوه بر آن تلویزیون‌های هوشمند مجهز به ویژگی Tencent START است که در حقیقت سرویس ابر بازی‌های رایانه محسوب می‌شود.

۵۱۰ نفر در آزمایش بالینی واکسن کرونا در انگلستان شرکت کردند

محققان دانشگاه آکسفورد هفته آینده واکسن ویروس کرونا را روی انسان‌ها آزمایش می‌کنند. آن‌ها اطمینان دارند تا فصل پاییز، واکسنی برای این ویروس آماده کنند. تست‌های این واکسن آزمایشی روی حیوانات مختلف امیدوار کننده بوده است؛ مرحله بعدی آزمایش این واکسن روی انسان‌ها است تا ایمن بودن آن تأیید شود. تاکنون ۵۱۰ فرد بین سنین ۱۸ تا ۵۵ سال برای شرکت در آزمایش بالینی واکسن این دانشگاه استخدام شده‌اند.

عده‌ای از این افراد واکسن ChAdOx1 nCoV-19 را دریافت می‌کنند که در دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و عده‌ای دیگر در گروه کنترل شرکت می‌کنند. محققان آکسفورد یکی از صدها گروهی هستند که در سراسر جهان تلاش دارند واکسنی برای کووید ۱۹ کشف کنند.طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۷۰ واکسن در حال توسعه است. همچنین سه  گروه مختلف (یک گروه در چین و  دو گروه در آمریکا) از هم اکنون آزمایش واکسن روی انسان را آغاز کرده‌اند.

تمام رویدادهای حضوری فیس بوک تا سال ۲۰۲۱ لغو شد

مدیر ارشد اجرایی فیس بوک اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا، تمام رویدادهای حضوری این شرکت تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ لغو خواهد شد. همچنین بخش اعظم کارمندان این شرکت تا پایان ماه می به دورکاری ادامه می‌دهند. مارک زاکربرگ، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک اعلام کرد تمام رویدادهای حضوری و بزرگ این شرکت که بیش از ۵۰ نفر در آن شرکت کنند تا ژوئن ۲۰۲۱ لغو خواهد شد؛ این اقدام به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

بعضی از این رویدادها به طور مجازی و آنلاین برگزار می‌شود، اما فیس بوک هنوز جزئیات دقیقی در این باره منتشر نکرده است. همچنین زاکربرگ اعلام کرد سیاست عدم پروازهای کاری حداقل تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ پابرجا است و بخش اعظم کارمندان آن حداقل تا پایان ماه می به دور کاری ادامه می‌دهند. فیس بوک پیش از این کنفرانسF8 سال جاری را لغو کرده بود. این کنفرانس قرار بود در ۵ و۶ می ۲۰۲۰ برگزار شود؛ با توجه به بیانیه این شرکت، پیش‌بینی می‌شود F8 سال آینده نیز برگزار نشود. علاوه برآن رویدادOculus Connect که در سپتامبر برگزار می‌شود نیز لغو خواهد شد.

محققان ناسا از خانه به کاوشگر مریخ دستور حفاری دادند

محققان ناسا که به دلیل شیوع ویروس کرونا درخانه هایشان دورکاری می‌کنند، به کاوشگر کنجکاوی در مریخ دستور دادند منطقه‌ای را حفاری کند. آن‌ها توانستند از فاصله ۱۲۵ میلیون مایلی، کاوشگر کنجکاوی را به کار گیرند. پژوهشگران آزمایشگاه JPL ناسا در کالیفرنیا با وجود آنکه نمی‌توانند به دفاتر کار  بروند، با استفاده از لپ تاپ‌های خود و عینک‌های  سه بعدی قرمز و آبی توانستند به کاوشگر کنجکاوی دستور دهند تا در  منطقه‌ای از خاک مریخ به نام "ادینبورگ" حفاری کند.

سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد این گروه از محققان به طور معمول در یک اتاق از نمایشگرها، تصاویر و اطلاعات اشتراکی استفاده می‌کردند، اما اکنون باید با استفاده از سرویس‌های آنلاین و چت روم‌ها این کار را انجام دهند. ناسا مقدمات کار در خانه را برای کارمندان خود از ۲۰ مارس فراهم کرد و این نخستین ماموریتی بود که از راه دور اجرا می‌شد؛ هدست، مانیتور و دیگر تجهیزات به خانه محققان فرستاده شد. جهت برنامه ریزی برای هر اقدام این کاوشگر، حدود ۲۰ پژوهشگر فعالیت می‌کنند و همزمان با محققان در نقاط دیگر چت می‌کنند.

دستبند الکترونیک فاصله گذاری اجتماعی را یادآوری می‌کند

کمپانی خودروسازی فورد به کارگرانی که هنوز در تاسیسات این شرکت مشغول کار هستند، دستبند الکترونیکی داده تا حفظ فاصله گذاری اجتماعی را به آن‌ها یادآور ی کند. هنگامی که کارگران به فاصله یک متر و ۸۰ سانتیمتری (۶فوتی) یکدیگر نزدیک می‌شوند، این دستبند مرتعش می‌شود. فورد امیدوار است این دستبندها قوانین فاصله گذاری اجتماعی را به کارگران یادآوری کند. اکنون ۱۲ کارگر کارخانه فورد در شهر پلیموث واقع در ایالت میشیگان هم اکنون از این فناوری استفاده می‌کنند. 

هنوز مشخص نیست شرکت خودروسازی فورد این دستبندها را خود تولید کرده یا شرکتی طرف سوم آن‌ها را ساخته است. این غول خودروسازی تصمیم دارد زمانی که بخش اعظم کارگران به کارخانه برمی گردند نیز این اقدام را ادامه دهد. فورد در اواسط ماه مارس تولید در کارخانه‌های خود را متوقف کرد و بازگشایی تاسیسات را به دلیل قرنطینه جهانی به تعویق انداخته تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند.

کد خبر 419360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.