طاهری: میراث اصفهان تاریخی بودن خانه بنکدار را بررسی می کند

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: میراث فرهنگی به عنوان یک مرجع، خانه تاریخی بنکدار را بررسی و نظر خود را درباره ارزش تاریخی این بنا علام می‌کند.

 ناصر طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت خانه بنکدار اظهار کرد: این خانه متعلق به دوره پهلوی دوم و ثبت ملی نشده است و در اولویت ثبت میراثی نبوده و نیست. اما هنوز مجوزی روی برای تخریب یا عدم تخریب آن داده نشده و در مکاتبه با شهرداری اصفهان درخواست شده تا بررسی و اعلام نظر قطعی کارشناسان میراث فرهنگی مجوزی برای تغییر این خانه صادر نکنند.

وی درباره ظاهر و ارزش هنری این خانه اظهار کرد: آن طور که درباره شباهت این خانه به کاخ نیاوران و سعد آباد مطرح می شود،‌ صحیح نیست. اما دوران پهلوی نیز یک دوره تاریخی است و نمی‌توان آن را حذف کرد و حفظ آثار بر جا مانده از آن در صورت دارا بودن ارزش هنری مهم است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: شاید این خانه همه مولفه‌های یک اثر تاریخی را نداشته باشد، ‌اما میراث فرهنگی به عنوان یک مرجع بررسی خواهد کرد و نظر خود را درباره ارزش تاریخی این محل اعلام می‌کند.

روز گذشته خبری مبنی بر تخریب خانه بکندار واقع در کوچه سرتیپ خیابان طالقانی اصفهان منتشر شد که بنای آن مربوط به دوره پهلوی دوم است.

کد خبر 419359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.