خدمات رسانی ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا به شهروندان ادامه دارد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: خدمات ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا با اهدای غذا، بسته‌های بهداشتی، ماسک و ضدعفونی خودروها به شهروندان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، مرتضی جعفری راهبرد فعالیت‌های ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا را بر مبنای مدیریت مشارکتی و اجتماع‌مداری عنوان کرد و گفت: این سازمان با تغییر برنامه‌ها و وظایف معمول خود از بدو شیوع بیماری تاکنون در حوزه مبارزه با کرونا فعالیت‌های بسیاری از جمله تولید و توزیع ماسک، ساخت برنامه‌های آموزشی مجازی در حوزه اجتماعی و روان‌شناسی و توزیع بسته‌های حاوی اقلام بهداشتی و خوراکی بین اقشار کم‌برخوردار شهر شیراز را به انجام رسانده است.

وی افزود: همراهی مردم و دعوت از آنها برای ادامه پویش در خانه بمانیم همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیری که در این بحران جهانی بیش از هر زمان دیگر به کمک و یاری نهادهای مختلف اجتماعی نیاز دارند از وظایف این سازمان است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: در ادامه فعالیت‌های این ستاد برنامه توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی و نیز برنامه ضدعفونی خودروها صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: پیش از این نیز با به کارگیری نیروهای جهادی، بسیج ناحیه دانشجویی فارس، سپاه پاسداران و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان فنی و حرفه‌ای فارس در سه مرکز فرهنگسرای قرآن و عترت، سالن حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز ورزشگاه شهید شیرعلی سلطانی امکان تولید مجموعا روزانه ۲۵هزار ماسک فراهم شده است؛ همچنین آمادگی ایجاد مرکز چهارم نیز وجود دارد که بسته به نیازها در این حوزه، در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه برنامه‌های یاری رسانی به اقشار کم برخوردار توسط شهرداری شیراز تا پایان همه گیری کرونا ادامه خواهد یافت، افزود: در روزهای آینده اقدامات دیگر ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا عملیاتی و تشریح خواهد شد و به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

بتول معلم، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد: در آخرین اقدام، بیش از ۴۰۰ پرس غذا با کمک خیرین بین همشهریان کارتن‌خوابی که در این ایام بی‌پناه‌تر از همیشه هستند توزیع شد؛ همچنین تعداد ۱۲۰ بسته خوراکی به ارزش معادل ۳۸۰ میلیون ریال با کمک نیک‌اندیشان بین خانواده‌های نیازمند محلات فقیرنشین به مثابه کمک معیشتی توزیع شد.

وی افزود: با کمک خیران و افراد نیکونهاد به‌ویژه در ایام اعیاد بزرگ شعبانیه، برنامه تب‌سنجی، اهدای ماسک و ضدعفونی خودروهای عبوری در برخی مناطق کم‌برخوردار شیراز برگزار شد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی بین‌بخشی و اتحاد حوزه دولتی، خصوصی و مدنی در زمینه فعالیت‌های ستاد اجتماعی کرونا در شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: در برنامه گندزدایی و ضدعفونی خودروها پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان، یاوران شورا و شورای محل خیابان کارگر، خیران و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با این سازمان همکاری مطلوبی داشته اند.

معلم با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز فراتر از وظایف تعریف‌ شده خود، در کنار شهروندان است، از مهربانی‌های مردم شیراز به ویژه خیرین، نیک‌اندیشان و سازمان‌های مردم‌نهاد در این راه تقدیر کرد و خواستار تداوم این یاری‌رسانی‌ها تا شکست این بیماری همه‌گیر شد.

کد خبر 419358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.