همخوانی پرویز پرستویی و سالار عقیلی در آهنگی تازه

در راستای پویش مشارکت هنرمندان، قطعه «همدم» طی همکاری مشترک سالار عقیلی، پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی با تنظیم و میکس و مستر محسن غلامی منتشر شد.

به گزارش ایمنا، قطعه همدم اثر مشترک سالار عقیلی، فاضل جمشیدی با دکلمه پرویز پرستویی و تنظیم ارکستر محسن غلامی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

محسن غلامی که پیشتر طی همکاری با فاضل جمشیدی قطعه «نوروز حیرانی» را منتشر کرده بود،  درباره قطعه «همدم» با ملودی فاضل جمشیدی و شعر  علیرضا بهرامی گفت: در تنظیم این قطعه از سازهای تار و دوتارباس، سه‌تار، سنتور و تنبک، همچنین ارکستر زهی ( سمپل ) استفاده شده است.

محسن غلامی افزود: قطعه «همدم» ابتدا با مقدمه و اورتور ساخته خودم شروع می‌شود و سپس با دکلمه آقای پرویز پرستویی بر روی بیت‌هایی از مولانا، ادامه پیدا می‌کند. 

این نوازنده و مدرس سنتور گفت: قطعه «همدم» سپس با آواز شور (با صدای سالار عقیلی) که مقدمه‌ای بر تصنیف است، ادامه پیدا می‌کند و پس از آن، تصنیف با صدای فاضل جمشیدی و   آقای پرستویی شروع می‌شود.

غلامی در توضیحات بیشتر گفت: در قسمت اوج تصنیف نیز سالار عقیلی به اتفاق پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی باهم به صورت سوال و جواب هم‌خوانی می‌کنند.

محسن غلامی درباره چگونگی تولید تصنیف «همدم» در روزهای بحران کرونا، گفت: همکاری هنرمندان عزیز همکار که هر کدام این روزها در گوشه‌ای ازین مملکت هستند، باعث شد این قطعه به سرانجام برسد و حال در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

غلامی درباره عوامل این اثر گفت: هنرمندان خوب و خوش‌نام ازجمله پرویز پرستویی, سالار عقیلی و فاضل جمشیدی در کمتر از یک نیم روز موفق به ضبط و موجب شدند یک یادگاری خوب و ارزشمند را در این روزهای سخت به جا بگذاریم.

اسرافیل شیرچی، خوشنویسی کاور  قطعه «همدم» را به عهده داشته و طراحی پوستر را نیز حمید حسین‌پور انجام داده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 419350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.