برگزاری سه رویداد مهم شهر به صورت مجازی

شهردار اصفهان گفت: سه رویداد مهم در شهر با توجه به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش به تمام دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه غیورمردان یگان‌های زمینی و هوایی در شهر و استان اصفهان، اظهار کرد: «شنبه خلاق شهر»، «هفته فرهنگی اصفهان» و «برنامه جامع شهر اصفهان» مهم ترین رویدادهای شهر در هفته جاری است.

وی با بیان اینکه رویداد نخست «شنبه‌ خلاق اصفهان» است که از امروز آغاز می‌شود، افزود: تا پیش از این در شهرداری برای دریافت ایده‌های شهروندان ایده کاپ‌هایی با موضوعات مختلف برگزار می‌شد، اما اکنون با فضای جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا، شنبه‌های خلاق را فرصتی برای مشارکت شهروندان در اداره بهتر شهر در نظر گرفتیم که این رویداد از امروز کلید خواهد خورد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در نخستین شنبه خلاق اصفهان از شهروندان خواسته شده برای ساماندهی وضعیت جدیدی که در شهر برای زندگی افراد ایجاد شده، ایده‌های جدید ارائه کنند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه پیدا کرده و فرصت‌های جدیدی خلق کنیم، از این رو امروز منتظر دریافت نظرات و مشارکت شهروندان هستیم و راه‌های ارتباطی برای شرکت در این رویداد نیز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه دومین برنامه «آغاز هفته فرهنگی اصفهان» در روز سوم اردیبهشت‌ماه است، گفت: پیشاپیش فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان را به تمام شهروندان به ویژه هنرمندان و کنشگران فرهنگی در شهر تبریک می‌گوییم.

نوروزی ادامه داد: سال گذشته پس از وقوع سیل در استان‌های خرم آباد و خوزستان، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان برای همدلی با ایران به شیوه‌های قبل اجرا نشد، امسال نیز با توجه به اینکه امکان تشکیل اجتماعات وجود ندارد، نمی‌توانیم مثل سال ۹۷ این برنامه‌ها را اجرا کنیم، اما برای برگزاری مجازی این رویداد در قالب‌های مختلف با مشارکت شهروندان برنامه‌ریزی خوبی شده که امیدواریم با مشارکت مردم اتفاقات خوبی در هفته جاری در شهر رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: سومین رویداد «برنامه جامع شهر اصفهان» است؛ این برنامه روشن می‌کند که آینده شهر اصفهان چگونه رقم خواهد خورد و چگونه برای رسیدن به اهداف این برنامه باید برنامه‌ریزی شود.

شهردار اصفهان با اشاره به تفاوت برنامه جامع شهر اصفهان نسبت به برنامه‌های ارائه شده گذشته، گفت: برای نخستین بار در کشور برنامه جامع شهر با مشارکت شهروندان تدوین می‌شود، البته  قرار بود از ابتدای اردیبهشت ماه محله به محله جلساتی در این باره برگزار شود که به دلیل شرایط ایجاد شده امکان اجرای آن فراهم نیست، از این رو از شهروندان می خواهیم از طریق سایت  www.isfahanplan.ir در این گفت و گوهای مجازی به طور جدی شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز به مشارکت همه به ویژه طبقه خلاق شهر برای ساختن فردایی بهتر نیاز داریم، اظهار کرد: این مشارکت عالی‌ترین سطح مداخله مردم در سرنوشت خویش برای اداره شهر است، بنابراین از تمام شهروندان تقاضای مشارکت فعالانه در این برنامه‌ها را داریم.

نوروزی همچنین از شهروندان درخواست کرد: با رعایت تمام نکات بهداشتی، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به ویژه در اتوبوس‌ها که البته الزامی شده، مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

کد خبر 419339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.