نوسازی ۳۰۷ دستگاه تاکسی فرسوده مشهد در سال گذشته

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا سال گذشته ۳۰۷ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است.

به گزارش ایمنا، احمد محبی در این باره اظهار کرد: علی رغم تمام تلاش‌های انجام شده و در نظر گرفتن تسهیلات از سه هزار خودرو فرسوده مالکان ۸۲۸ خودرو در سایت موفق به نام نویسی شد که از این تعداد نیز پرونده ۵۳۴ متقاضی تکمیل و به بانک برای دریافت تسهیلات ارسال و از این میان ۴۲۵ نفر برای دریافت تاکسی نو به شرکت ایران خودرو معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها در تامین خودرو از تعداد ۴۲۵ متقاضی معرفی شده به شرکت ایران خودرو ۳۰۷ نفر موفق به تحویل گرفتن تاکسی نو در سال ۹۸ شدند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت های ماده ۱۲ قانون هوای پاک برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم، عنوان کرد: مقرر شده از این طریق تعدادی تاکسی سمند هیبریدی کم مصرف واگذار شود که به عنوان نخستین شهرداری درکشور برای خریداری این تاکسی ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی با اشاره به تاکیدات شهردار مشهد مبنی بر ایجاد زیرساخت های لازم برای حذف پرداخت نقدی کرایه تاکسی و الکترونیکی کردن آن، ادامه داد: از سال گذشته به سمت الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی حرکت کرده و در این راستا تاکنون ۹ هزار دستگاه تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی از طریق کیوآرکد(تاپ) که به سادگی قابل نصب بر روی گوشی تلفن های همراه است شده اند و ما بقی تاکسی ها نیز به زودی مجهز به این سیستم خواهد شد.

محبی در خصوص اقدامات انجام شده در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در این راستا روزانه و به صورت مستمر داخل و بدنه بیرونی تاکسی‌ها به وسیله دستگاه مکانیزه مه پاش و همچنین تیم های سیار ضد عفونی شده و پک های بهداشتی میان تاکسیرانان توزیع می شود.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از خطر ابتلای تاکسیرانان و مسافران به ویروس کرونا صندلی راننده با کاور از قسمت مسافران جداسازی شده و تاکسیرانان تنها مجوز سوار کردن سه نفر مسافر را دارند.

کد خبر 419320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.