تمدید تسهیلات کرونایی تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان، تسهیلات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته شده برای کنترل شیوع بیماری کرونا را تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" تمدید تسهیلات تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان، تسهیلات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته شده برای کنترل شیوع بیماری کرونا را تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید کرد.

در این شرایط، دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان تا پایان اردیبهشت ۹۹ معتبر خواهد بود و نیازی به تمدید آنها نیست.

مهلت پرداخت حق بیمه‌ بیمه‌شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری و کارگران ساختمانی نیزافزایش یافته و برای جلوگیری از لغو قراردادها و تداوم بیمه‌پردازی این قبیل بیمه‌شدگان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای پرداخت حق بیمه مهلت خواهند داشت.

همچنین، برای تمام بیمه‌شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و مرخصی زایمان امکان پرداخت علی‌الحساب غرامت دستمزد براساس گواهی پزشک معالج فراهم شده و این خدمات بدون نیاز به انجام تشریفات و مراجعه حضوری انجام می‌شود.

ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز وکمک ازدواج و...) نیز بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی http://eservices.tamin.ir انجام می‌شود. همچنین، برای ثبت درخواست بازنشستگی نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نیست و تاریخ ترک کار مندرج در لیست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی محسوب می‌شود.

انجام استعلام درخصوص تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان به حالت تعلیق درآمده و تداوم بیمه‌پردازی تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ قابل‌ انجام است.

همچنین، امکان بیمه‌پردازی کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آنان منقضی شده نیز تا پایان اردیبهشت سال‌جاری قابل انجام است.

گفتی است، جلسات کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ و شوراهای پزشکی نیز تا پایان اردیبهشت امسال برگزار نمی‌شود.

انجام بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالی‌بافان، کارگران ساختمانی و... تا پایان اردیبهشت ۹۹ موضوعیت نخواهد داشت. "

کد خبر 419314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.