برگزاری سه رویداد «هم‌آفرینی» به صورت مجازی در مشهد

مدیرمرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای بهبود کسب و کارهای متاثر از شیوع کرونا، سه رویداد هم‌آفرینی برای «نوآوری در توسعه هوشمند کسب و کارهای شهری»، «توسعه ظرفیت‌های هوشمند خدمات شهری، فاصله‌گذاری هوشمند» و «نوآوری در بهبود شرایط کسب و کارهای هنری و تاب‌آوری اقتصادی هنرمندان» برگزار می شود.

غلامرضا عباس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ویروس کرونا امروزه نه تنها تأثیرات زیادی بر روی موضوع سلامتی و بهداشت افراد گذاشته، بلکه فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده به طوری که فروش بسیاری از کسب و کارهای سنتی و آنلاین کاهش یافته و حتی بعضی از آنها تعطیل شده  است.

وی افزود: در مرکز نوآوری شهری برگزاری سه رویداد مجازی برای رفع این مسائل و مشکلات مطرح شده تا باتوجه به شرایط به وجود آمده، راهکارها و راه‌حل های نوآورانه‌ای پیدا شود.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه «رویداد هم‌آفرینی سیزدهم» با موضوع نوآوری در توسعه هوشمند کسب و کارهای شهری برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری این رویداد در تلاش هستیم برای کسب و کارهای مختلفی که در این شرایط افت فعالیت و کاهش فروش داشته‌اند، راهکارهایی نوین خلق کنیم تا فروش و استراتژیک مناسب را در زمان بحران داشته باشند.

وی ادامه داد: در این هم‌آفرینی نحوه کم کردن اثرات ناشی از این ویروس در کسب و کارهای شهری، راهکارهای جدید برای پاسخگویی به انتظارات مشتریان که در زمان شیوع ویروس تغییر کرده به منظور حفظ و افزایش فروش آنها و اعتماد سازی برای مشتریان مرود توجه قرار می‌گیرد.

عباس‌زاده با بیان اینکه رویداد چهاردهم «توسعه ظرفیت های هوشمند خدمات شهری، فاصله گذاری هوشمند» و در واقع پیرامون پروتکل‌های بهداشتی در طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، اظهار کرد: قشرهای مختلف جامعه در شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا باید بعضی از پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا درصد بالای اطمینان سلامت برای افراد جامعه حاصل شود.

وی افزود: آنچه فاصله گذاری اجتماعی را به سمت هوشمندی پیش می‌برد، موضوع ابزارهای الکترونیکی و سیستم های ارتباطی نیست، بلکه نحوه برنامه‌ریزی و استفاده‌ از این ابزارها در جهت ارتقای سطح خدمات شهری، حمل ونقل، خدمات اداری، مالی و ارگان های خصوصی و دولتی از موضوعاتی است که در این زمینه مطرح می شود.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در رویداد هم‌آفرینی چهاردهم با موضوع «توسعه ظرفیت های هوشمند خدمات شهری و فاصله‌گذاری هوشمند» در صدد شناسایی ایده‌هایی براساس سه دسته از عوامل مختلف مدیریت و سیاست یا عوامل نهادی، منابع انسانی و سرمایه اجتماعی یا عوامل انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم تا براساس ایده ها و پیشنهاداتی که مطرح می‌شود، معیارها و شاخص هایی برای هرکدام از این عوامل مشخص و براساس آنها فاصله گذاری هوشمند اتفاق افتد، یعنی رویداد چهاردهم جنبه کسب و کاری جنبه مدیریتی داشته باشد.

وی گفت: موضوع رویداد پانزدهم «نوآوری در بهبود شرایط کسب و کارهای هنری و تاب‌آوری اقصادی هنرمندان است.

عباس‌زاده با بیان اینکه خلق ایده های نوآورانه مبتنی بر هنر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تاثیر هنر بر خوب زیستی، هنر درمانی و خلق مدل‌های کسب و کار برای هنرمندان و فعالان فرهنگی از مهمترین اهداف پانزدهمین هم‌آفرینی مشهد است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این شرایط کرونایی می‌تواند به افراد کمک کند، بهره‌گیری از فرهنگ و هنر است، اینکه کسب و کارهای هنری چگونه می‌توانند با روش‌های مختلف در ارتقای دانش عمومی و رعایت فاصله گذاری هوشمند کمک کرده و بتوانند توصیه‌های آموزش و بهداشتی و یا مخاطراتی را از جنبه‌های فردی و اجتماعی این ویروس، از طریق هنر و درون مایه فرهنگ به افراد ارائه کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم براساس قابلیت هایی که در هنرمندان و آثار هنری وجود دارد، با استفاده از ایده ها و راهکارهایی به خودآگاهی بیشتر افراد، مهارت های اجتماعی، اعتماد به نفس و افزایش امید به زندگی آنها کمک کنیم.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: این سه رویداد مختلف از جمله رویداد سیزدهم با موضوع کسب و کار مربوط به افراد خلاق، رویداد چهاردهم با موضوع مدیریتی و رویداد پانزدهم که بیشتر به جامعه هنری و هنرمندان مرتبط است، همه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این رویدادها روز ۲۵ فروردین ماه منتشر شده، افزود: مهلت ارائه ایده ها به صورت فردی یا گروهی تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ است تا افراد در قالب طرح پیشنهادی یا موضوعی ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند، البته ایده‌های ارائه شده بررسی و موارد منتخب داوران اعلام می شود.

عباس‌زاده ادامه داد: به افرادی که ایده های آنها منتخب شده، راهنمایی لازم می شود تا بتوانند اجرای ایده‌ها را تکمیل کنند؛ البته مرحله دوم داوری به صورت نهایی ۲۹ اردیبهشت انجام و در نهایت ۳۰ اردیبهشت نتایج نهایی اعلام می‌شود.

به گزارش ایمنا، به صاحبان ایده های منتخب و برگزیده کمک می شود تا ایده‌ها قابلیت اجرایی و پیاده‌سازی پیدا کند و از این طریق به کسب وکارها، هنرمندان و شهروندان کمک شود.

کد خبر 419310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    عالی